Superspararna.

Återanvända kaffefilter? Hur många ören kostar de? Det finns ju dessutom sådana som är gjorda för att återanvändas *s*
Gjorde min farsa, samt präntade in att man ska använda skithuspapperet på båda sidorna och rullarna tog han på jobbet då han var vaktmästare på ett ställe. Konstigt att han inte krävde att vi skulle tvätta skithuspapperet också. :rofl:

Fast alltså killen som återanvänder kaffefilter och kokar sirap verkar ju främst göra det av miljösynpunkt. Har för mig att han nämnde något om det i första programmet också. Han är fortfarande den av deltagarna som jag tycker bäst om.

Jag vet aldrig att jag har sett maskrossirap i butik faktiskt, så det är ju jättesmart för det är fantastiskt gott!

Kaffefiltergrejen var rolig dock, han som ska vara så medveten och tror att ett filter kostar 1:- - 200 st kostar en tia!

Men jag tycker att han är dögullig med sina gullebullar.

Angående detta med gratissaker. Jag har sysslat en del med det, men då är det saker jag ska ha nytta av. Som i december sist hade t.ex. ett märke med livsmedel en sorts julkalender där man fick svara på en fråga och det fanns t.ex. 500 mobilkuponger med prinskorv, någon dag var det anjouvis, en annan dag stearinljus osv. Då tävlade jag en del eftersom det ändå var saker jag behövde och då sparade jag några kronor, men mest för det var kul och jag räknade ut att jag vann ungefär saker för 300 kronor då och fyllde typ en matkasse.

Har inte läst hela tråden så om någon redan nämnt detta ber jag om ursäkt. Den engelska/amerikanska förlagan till detta programmet är klart bättre, även om de är rätt sjuka där med, de stjäl dock inte, utan sparar in på allt man kan drömma om.
Man kan få riktiga spartips där, lite beroende på hur "lågt" man vill sjunka förstås.
En snubbe gick till fiskdisken i en affär och köpte det som blivit över när de filéat fiskarna (dvs huvud, ryggrad, stjärt och ev. lite kött som missats), jag är varken kock eller fiskätare, men de delarna borde man väl kunna göra iaf grunden till en schysst soppa på. Han gjorde någon skum gryta.

En annan kille cyklade överallt, skulle han långt började han några dagar innan han skulle vara framme.
Någon gjorde sin egen deo genom att blanda cocosfett och talk (tror dock inte han hade någon doft i så om han luktade gott tvet jag inte). En annan rotade i folks sopor efter användbara grejer (rekommenderas ej).

Visst är det överdrivet, men vissa saker skulle man faktiskt kunna ta efter, vårt samhälle är på tok för konsumistiskt.

Jag har haft en bil över en helg för att få testa den ordentligt .Det blev många mil .Det var en bil som jag skulle ha i jobbet !

Nu har även jag sett de två avsnitten och blir gruvligt chockad och smått irriterad. Först på de som bunkrar upp med saker på Mcdonalds för att de anser det vara gratissaker. Ok om de åt där och tog med några extra servetter osv. Men gå in och bara hamstra? Nä, fy! Sen var det komiskt att de trodde deras metall skulle ge minst 400 kr men blev något på 80:- :p

Svenne, eller vad han hette, stör jag mig på för hur han utnyttjar folk, speciellt ena grannen. Inte nog med att han får låna högtryckstvätten, då vill han ha bilschampo med. Han resonerar att han sparar men det är ok att någon annan bekostar hans utgifter? :mad:

Petra är extrem och jag hade dött om jag levt med någon som behövde 40 min för att handla mjölk så inga erbjudande missades :p men hon stjäl eller utnyttjar i alla fall inte.

Linus (?) skämdes jag extremt åt när han behöll bilen han skulle testköra i något som måste varit timmar? När jag provkört har det rört sig om 10-20 minuter, trodde de skulle efterlysa honom.

Jag skulle själv aldrig kunna gå in och bara begära gratissaker som han gjorde på pizzerian, noll självbevarelsedrift :crazy: han som har råd att betala för sin pizza kan väl unna de som är i nöd i stället.

Öhm, hur länge brukar man vanligtvis provköra en bil? Jag har bara kört några minuter de gånger de varit aktuellt?

Det är nog väldigt olika.
Oftast brukar jag iaf provköra 20-30 min.
En gång fick jag provköra den en heldag, var ute efter en dragbil och säljaren tyckte att jag skulle åka och hämta släpet för att provköra med det eftersom just det var den viktigaste funktionen för mig.
Den dagen skulle jag iväg på träning 1h resväg bort enkel väg och säljaren tyckte det var ypperligt att låna bilen då för att verkligen få känna om det kändes rätt.
Svärföräldrarna har lånat bil en hel vecka för att känna efter om det var en sån de ville beställa.

Grannarna verkar ju less på honom i alla fall. Vill man inte bo i hus och ta den kostnaden så bo i hyresrätt för fan

Märkligt med människor som tycker andra ska betala för en. Tycker vissa i programmet mer handlar om egoism än sparande.
Kunde de inte tex skänka bort en del eller göra ngt bra av det som de sparar tex Kupongjägarna där vissa skänker varor till härbärge, kyrkan etc.

@stjarnhimmel Det verkade dessutom lite lurt med Petra kom jag på, för hon sa att hon aldrig köper det märket på senap men att hon tar kort när hon håller de i affären så de tror hon köpt dvs sen lägger hon tillbaka de igen

Kunde de inte tex skänka bort en del eller göra ngt bra av det som de sparar tex Kupongjägarna där vissa skänker varor till härbärge, kyrkan etc.

Ingen i det programmet sparar ens på långa vägar eller får så mycket som i Kupongprogrammet? Förstår inte vad de skulle ge bort.

@Sonic76 Ja jag förstår inte att han säger ja. Jag hade kastat ut honom från min tomt med huvudet före! Han ger garanterat inte något i utbyte, för det drabbar ju honom.

@stjarnhimmel Eller hur! Hon hade ju massor med gratissaker hemma, hon hade nog inte gått under av att strunta i att ta en selfie med senap. Allas boende känns medelsvensson med vissa som hade kanske ett något mer upphottat hus, så det går ju ingen nöd på de, och de säger de själv också, att de gör det för..kicken?

Sen är jag nyfiken på om vi säger att någon av deras barn fyller jämnt eller tar studenten, lägger de något krut på sådant då, eller är det gratissaker som gäller?!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka