Har inte läst hela tråden så om någon redan nämnt detta ber jag om ursäkt. Den engelska/amerikanska förlagan till detta programmet är klart bättre, även om de är rätt sjuka där med, de stjäl dock inte, utan sparar in på allt man kan drömma om.
Man kan få riktiga spartips där, lite beroende på hur "lågt" man vill sjunka förstås.
En snubbe gick till fiskdisken i en affär och köpte det som blivit över när de filéat fiskarna (dvs huvud, ryggrad, stjärt och ev. lite kött som missats), jag är varken kock eller fiskätare, men de delarna borde man väl kunna göra iaf grunden till en schysst soppa på. Han gjorde någon skum gryta.
En annan kille cyklade överallt, skulle han långt började han några dagar innan han skulle vara framme.
Någon gjorde sin egen deo genom att blanda cocosfett och talk (tror dock inte han hade någon doft i så om han luktade gott tvet jag inte). En annan rotade i folks sopor efter användbara grejer (rekommenderas ej).
Visst är det överdrivet, men vissa saker skulle man faktiskt kunna ta efter, vårt samhälle är på tok för konsumistiskt.