Superspararna.

Det bästa är tjejen som "TJÄNAT 100.000 kr" per år. Öh ja, om man utgår ifrån att man annars skulle betalt för 15 diskhandskar och tolv badbollar och arton barbienecessärer och....
Kom igen när du fått saker som du annars hade tänkt betala för, då kan vi snacka om att tjäna in lite pengar.

Precis. Vem vill ha alla dom där prylarna? Det är ju inga vettiga saker som hon får gratis förutom någon enstaka biljett som ger gratis inträde på diverse ställen. Det tjänar hon på om hon ändå skulle dit.

Just det där fattar inte jag. Vare sig i den amerikanska eller svenska versionen. De köper/får med på köpet en jäkla massa onödiga prylar som de egentligen inte har nån nytta av. HUR har man sparat pengar på att ha prylar man inte egentligen har nått behov/nån nytta av och som man aldrig skulle ha köpt om de inte kom "med på köpet" på ett eller annat vis? :cautious:

Öhm, hur länge brukar man vanligtvis provköra en bil? Jag har bara kört några minuter de gånger de varit aktuellt?

Är det inget man annars hade köpt så är där inga pengar sparande enligt mig :meh: och provköraren verkar vara mer en parasit än en sparare, han gör inte mycket annat än att utnyttja folk och företag vad det verkar.

Att spara är ju att aktivt välja åtgärder som minskar ens utgifter på ett kostnadseffektivt sätt, inte att åka snålskjuts på andra och låna saker och ting hela tiden och inte att koka egen sirap som exempel för det tar tid att plocka blommorna, el och socker kostar och det tar tid att koka den liksom. Att jobba av en pizza är heller inget sparande även om han nu inte betalade i pengar, har betalar ju med jobb och sin tid liksom.

Kan inte någon skicka länk till denna Petras blogg till mig med? :)

Håller med att hur en del tänker ur sparsyfte är ganska så bakvänt. En släkting berättade stolt att hon fyndat grillbestick som skulle kostat 299 kr och endast betalt 199 kr, alltså hade hon sparat 100 kr. Behövde hon besticken? Nix. Så rent krasst slösade hon ju 199 kr och sparade inte ett smack ;)

Jag förstår inte hur vissa personer tex de i "kupongjägarprogrammet" orkar vara så länge i mataffären. I det programmet var se ju typ tio timmar där. I detta programmet höll hon på och skulle fotografera sig med en senapsflaska och sen lägga upp det på Facebook för att sen få ngt gratis.. Förstår inte hur de orkar

@Gabbi När jag i maj skulle köpa ny bil så sas det på de flesta firmorna att om man varit borta i 30 minuter och vid uppringning inte svarar i sin telefon så anmäls bilen som stulen. Jag var som mest borta 20 minuter och då gick det några minuter till att vänta vid en järnvägsövergång.

Jag fick låna en bil över natten på ett ställe när jag skulle ha tjänstebil. Var nästan jobbigt eftersom jag blev påtrugad en bil jag inte var så intresserad av. Vet inte hur vanligt det är däremot, det är några år sedan. Men då var det ju avtalat att ha den så länge, på försäljarens initiativ och att jag skulle köra ett antal mil. Tror inte det var fallet med den där jeppen i programmet (jag behövde nästan skämskudde när jag tittade)
Han med sirapen och bröden var lite kul, så bakvänt. Återanvända kaffefilter? Hur många ören kostar de? Det finns ju dessutom sådana som är gjorda för att återanvändas *s*

Jag återanvänder kaffefilter av ren lathet, för att jag inte orkar slänga det gamla. Vet jag att det tex bara är jag som ska dricka och att det gamla användes för några timmar sedan, då häller jag inte ens ut den gamla sumpen, jag bara fyller på nytt pulver ovanpå.:o

Jag återanvänder kaffefilter av ren lathet, för att jag inte orkar slänga det gamla. Vet jag att det tex bara är jag som ska dricka och att det gamla användes för några timmar sedan, då häller jag inte ens ut den gamla sumpen, jag bara fyller på nytt pulver ovanpå.:o

Det måste ku vara samma sak som att många använder en tepåse flera ggr. Inte konstigt enligt mig

Någon som känner sig manad att slå rekordet på kortaste duschen?

Han duschade ju på 25,43 sekunder O_o

Någon som känner sig manad att slå rekordet på kortaste duschen?

Han duschade ju på 25,43 sekunder O_o
På den tiden skulle jag knappt ens hinna blöta igenom håret. Men det såklart, har man inte hår och är smal som en sticka så är det ju mindre att tvätta rent. Fast jag skulle inte vilja dela säng med honom sen...

För övrigt tycker jag bara allihop är löjliga. Inga "smarta spartips" över huvud taget utan bara excentriska fix-idéer typ.

Ja men eller hur! Det lär ju ha tagit minst en halv dag iaf, att samla på sig det där!

...och ja, hon sa 83 kronor. Det är jag helt säker på! :D
Metallsamlande kan vara lukrativt,,,,,,,om det görs i stor skala. Jag ligger just nu på c:a 10 ton fragg (mindre bitar järnskrot, klipp och skuret material) som i dagsläget bara är värt 4000:- men kommer att bli värt minst 10,000:- när det säljs i rätt tid på året. Det gäller bara att kunna ligga på lagret, vilket är ganska svårt i en villaträdgård eller en lägenhet.

Nu är det inte bara jag som samlar, 1/4-del kommer från mig, resten från bönder, sommarstugeägare och andra som inte orkar frakta det till återvinningen utan dumpar det i min container istället.

På den tiden skulle jag knappt ens hinna blöta igenom håret. Men det såklart, har man inte hår och är smal som en sticka så är det ju mindre att tvätta rent. Fast jag skulle inte vilja dela säng med honom sen...

För övrigt tycker jag bara allihop är löjliga. Inga "smarta spartips" över huvud taget utan bara excentriska fix-idéer typ.

Jo, tvålen utspädd med vatten i sprayflaskan gillade jag. Ska nog göra mig en!

Fast alltså killen som återanvänder kaffefilter och kokar sirap verkar ju främst göra det av miljösynpunkt. Har för mig att han nämnde något om det i första programmet också. Han är fortfarande den av deltagarna som jag tycker bäst om.

Linus förtjänar dock bara skämskudde. Fy! säger jag bara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka