Superspararna.

Det gör min sambo.
Å hemmagjort snus! Aldrig hört talas om. Känns som det vore värre att snusa än köpesnus?
Har ioförsig inte sett programmet (än), men om det innebär att man får hem tobak i en låda som fixas i ugnen så är det sånt. Man smaksätter det själv efteråt och det fungerar tydligen utmärkt :) mycket billigare än att köpa i butik.

Det gör min sambo.
Å hemmagjort snus! Aldrig hört talas om. Känns som det vore värre att snusa än köpesnus?
Har ioförsig inte sett programmet (än), men om det innebär att man får hem tobak i en låda som fixas i ugnen så är det sånt. Man smaksätter det själv efteråt och det fungerar tydligen utmärkt :) mycket billigare än att köpa i butik.

Kollar på det programmet nu och bara :crazy:

Vem går in och snor toapapper på restauranger och ketchup/socker/salt/peppar på McDonalds för att spara pengar?!

Herregud..
Vad är det med folk?!
Och sen gå ut med det på tv.

Det var en kille som tömde dammsugarpåsarna och det gör faktiskt jag med, och använder samma om och om igen tills den är avverkad.

Någon annan som kollar på det?

Kanske har du något bra vettigt spartips som inte inkluderar stölder på McDonalds? :)

Har inte sett programmet. Hade varit roligare - tycker jag - om man hade fått riktiga spartips och inte "stöldtips" som det låter som de visar.

Tömmer dammsugarpåsar och återanvänder gör jag också. Här blir de fulla superfort med alla hundhår!

Det gör min sambo.

Jo, det var sånt i en låda :)

Han var så himla snål om allt annat, varför inte sluta snusa med..

Jag tycker de har en väldigt konstig verklighetsuppfattning. En tjej sa att " vi tar gratissaker" tex när de tog toapappret.
Då tycker jag man har en konstig syn på världen-som en unge som inte vill växa upp och göra rätt gör sig utan alla andra ska betala för en.

Man kan spara bensin på att inte tanka :p
På något vis blir det alltid min man som får göra det så för mig känns det som det är gratis att köra bil. Det dumma med att inte tanka är ibland att det kanske inte finns bensin i tanken, så man får sno gräsklipparens bensin, två ggr i år bara :o

Jag blir så trött av sådana här program. (Men självklart älskar jag det ändå! :love: ) Vissa grejer är förvisso rätt smarta men mycket är ju bara korkat. Det som stör mig mest är ändå det där paret som stjäl saker :mad:

Det var verkligen irriterande med dom som snodde saker. Däremot får ju killen laga hur mkt ketchup han vill. För där är det ju inga andra som ska betala för hans beteende.

Han som skulle bajsa borta gav mig hysteriskt skrattanfall. Jag får lust att åks hem till honom och bajsa järnet...:laugh:

Lite märkliga spartips från paret må jag säga! Inte alls ok det dom sysslade med. Tycker han som sydde ihop dammsugarpåsar var lite roligt och härlig liksom Bajsa borta . nu

Det var verkligen irriterande med dom som snodde saker. Däremot får ju killen laga hur mkt ketchup han vill. För där är det ju inga andra som ska betala för hans beteende.

Hemlagad ketchup är dessutom mycket godare än köpevarianten, så det ser jag inte ens som konstigt :)

På tal om spara är kupongjägarna som får på nån kanal mycket mer imponerande. De shoppade för 10 000 men betalade 500. Förvisso i usa och tror inte vi har samma möjlighet men jävligt imponerande.

Jag kan bjuda på ett bra spartips. Kolla igenom alla abbonnemang och försäkringar och avtal ni har, och gör det ofta. Ring bolagen och säg till dom om ni inte är nöjda. Kolla vad andra ger, se om de kan matcha. Annars byt.

Det gjorde faktiskt min man nu för två veckor sen. Istället för att betala 10 kr uppkopplingsavgift och svensk taxa efter det när man ringer hem från utlandet. Och ringde man honom hemifrån när han var utomlands fick han betala 10 kr var tjugonde minut.

Nu betalar vi ingenting dom första 60 minuterna och därefter betalar vi 10 kr om jag ringer honom när han är
utomlands. Så i princip gratis. Bara att lägga på luren efter 55 minuter :)
Han betalade lite mer när han ringde hem, men numera ringer jag alltid honom eftersom det är gratis.

Dessutom har vissa av deltagarna en väldigt konstig uppfattning om priset på många saker. Hur 17 sparar man t.ex. flera hundra kronor på att stjäla salt och ketchup, som det unga paret sa att de gjorde genom att stjäla på McDonalds?
En flaska Heinz ketchup 1 kg kostar på MatHem 23 kronor, inte 40 kronor. Salt kostar 9 kronor för 1 kg från Jozo. Det måste ätas vansinniga mängder ketchup och salt om man ska spara flera hundra kronor på det.

Däremot ser jag inga konstigheter med att göra egen ketchup eller att tömma dammsugarpåsen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka