Superspararna.

Skulle ni kunna göra dessa saker dom gör i programmet?

Köpa en tröja att ha på sig för kvällen, och sen lämna tillbaka den till butiken efter att du använt den?

Men det hon i Salem kör jag rätt likt med. Sparar kronor när jag handlar när jag ser bra erbjudanden.

Men låna grill, högtryckstvätt och gräsklippare av samma granne hela tiden. Det är inte att spara. Han är helt enkelt jävligt snål.

@Matmissbrukaren Nej, för min del kommer skämskudden fram vid blotta tanken. Ska man spara pengar kan man ju knappast spendera från första början ... om man inte tycker att det är okej att någon annan betalar, det vill säga.

Hon i Salem kändes väl hyfsat ... normal? Eller? De flesta med normala inkomster har väl ändå koll på vad mat kostar? Grymt att lyckas spara 19000 i månaden dock. Det hade jag också velat göra, synd att vi inte ens har en sammanlagd inkomst på den summan :D

Köpa en tröja att ha på sig för kvällen, och sen lämna tillbaka den till butiken efter att du använt den?

Men det hon i Salem kör jag rätt likt med. Sparar kronor när jag handlar när jag ser bra erbjudanden.

Men låna grill, högtryckstvätt och gräsklippare av samma granne hela tiden. Det är inte att spara. Han är helt enkelt jävligt snål.

Uh, första gången jag ser, kunde inte riktigt kolla :S
Petra tkr jag är ok. Och hon med flera barn, var det hon i Salem? Som sparade en månadslön.

Jag tycker Petra och hon i Salem är ganska normala i alla fall. Handlar secondhand känns ju bra också, det gör jag gärna också. Köper inte heller nya saker för det går sönder. Inte för inte vi har en tjocktv än som vi blir smått mobbade för, men som sagt blir det inbrott så är det knappast någon som stjäler tv-apparaten i alla fall!

Maskrossirap finns det nog risk att jag kommer att testa göra vid tillfälle, bara för att :angel:

Det tycker jag att du ska göra, det är jättegott i bröd. Gärna med någon form av citrus som smaksättning. Jag har inte kokat själv men en gammal kollektivkamrat gjorde det och hans bröd var gudomligt.

Jag tycker Petra och hon i Salem är ganska normala i alla fall. Handlar secondhand känns ju bra också, det gör jag gärna också. Köper inte heller nya saker för det går sönder. Inte för inte vi har en tjocktv än som vi blir smått mobbade för, men som sagt blir det inbrott så är det knappast någon som stjäler tv-apparaten i alla fall!
Vi körde med ex:et gamla TV tills blixten slog ner och den dog knall och fall. Sen var det en lycklig man som överraskades på Netonet och vi åkte hem med en 50". Något vi aldrig gjort om den gamla fortfarande fungerat. :D

Tyckte det var lite onödigt att laga foppatofflor för 250 spänn när de hade kunnat köpa 4 par nya för knappt 200 kr. Iaf här kostar de 49 kr/paret.

Och tjejen på dejten då, att hon inte skäms! O_o

Att utnyttja andra och butiker och dessutom stjäla, är aldrig okej.
Finns säkert de som tycker jag är snål ibland med men inte fasen är man helt utan rim och ranson hoppas jag.
Köra kaffefilter 2 gånger har jag inga problem med, visst det handlar inte om direkta pengar men brygger bara lite i taget och snart mera igen och miljön är en syn med för mig, flergångsfilter gillar jag inte tycker kaffet smakar sämre, funkar om jag blir bjuden men vill inte ha det själv.
Har alltid en påse eller 2 med till affären när jag handlar mm.
Jag hörde rykten om att han med maskrossirapen blivit anmäld för att barnen gått i trasiga skor, kan det stämma han verkar ju måna om pengar, familj och miljön?
Lite extrema idéer har han allt men verkar ta det som en utmaning och roilig grej, visst ibland ruskar jag på huvudet allt.
Någon som vet?

Svenne är otroligt frustrerande med hur han utnyttjar sin granne och jag förstår inte att grannen låter honom låna sakerna? Hur kan man resonera att man inte köper gräsklippare, högtryckstvätt eller grill men vill gärna nyttja andras? Och inte nog med det vill han ha bilschampo, bensin och kol till grillen med. Det är ingen ge och ta relation utan han bara suger ur allt han kan :eek:

Håller med flera andra att Petra och hon i Salem är vettigare. Men tjejen som skulle på dejt var SÅ pinsam och bara mjölkade den stackars killen på varje slant. Får se hur poppis hon är om de hon utnyttjat på vägen tar sig ett kik på programmet ;)

Aldrig!

Visst har man tagit med lite extra servetter från t.ex Mc Donalds för att ha i bilen på vägen hem och dylikt men att sätta det i system?

För mig är det ren och skär stöld att bara gå in och plocka på sig för att "spara" pengar.

Jag blev grymt irriterad efter att ha sett avsnitten igår (kollade på nätet) Hur kan folk med?

Om jag hade en granne som lånade såpass hela tiden hade jag börjat hyra ut mina saker.

Jag är för att hjälpa andra och vi har superbra grannar där vi lånar/hjälper varandra ph min ena granne är grymt ekonomisk men aldrig att de skulle hålla på såhär.

Folk är idioter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka