Superspararna.

Reagera på att han inte hade höns. Tyckte att han verkade vara typen som skulle tycka om dem eftersom han var självförsörjande med massa annat.

Skulle vilja testa göra eget öl nån gång. Bra med bytesbodan med :). Däremot samla på streckkoder är inte det rätt jobbigt? Jag menar hur många av de prylar hon fått är något värt att ha? Ja för en barnfamilj kan jag förstå men annars så fattar jag inte riktigt poängen med det. Och loppis, om det var förra programmet. Hur hittar hon fynden och så snabbt dessutom?! Hatar loppisar. Och hon verkade gilla det :crazy:

Hänger man mycket på facebook och gillar vissa sidor får man tag i en hel del. En del sidor tipsar också. Petras blogg är ju ett enda tips av gratissaker!

Det där paret som snodde papper på toan inne på restauranger.
Killen säger på reklamen att man är girig om man slösar pengar.
Jag tror snarare att dom inte har det så gott ställt att dom själva har råd att slösa lite.
Ska bli intressant att se på måndag.

Det där paret som snodde papper på toan inne på restauranger.
Killen säger på reklamen att man är girig om man slösar pengar.
Jag tror snarare att dom inte har det så gott ställt att dom själva har råd att slösa lite.
Ska bli intressant att se på måndag.
Girig om man spenderar? Någon verkar har stora problem med ordförståelsen. :confused:

Nu gick reklamen igen. Han säger att om man slösar är man framför allt girig, och naiv.

Hur blir man naiv av att handla?

Skrattade så jag grät en skvätt när jag såg reklamsnutten inför kommande avsnitt och Svenne dyker upp och säger: "En del människor är helt galna" :rofl::rofl::rofl:

I övrigt är det så pinsamt att se, speciellt de som utnyttjar andra så som de som snodde papper och grejer från Mcdonalds, Svenne som ohämmat utnyttjar grannen eller tjejen som skulle på dejt och antog att killen skulle betala allt för att det var manligt, verkligen bra uttryck när vi liksom försöker frånkomma medeltidsstyle typ :eek:

Sen tyckte jag han var himla rolig, han som gör sin egen ketchup och lagar skor år efter år. Han vill göra tacos så billigt som möjligt och hittar då lammfärs som i stället för att kosta 135 kr/kg var nedsatt till 90 kr/kg. Men även om det är nedsatt hade det ju varit billigare att köpa fläsk, nöt eller blandfärs. För det blev ju dyrare totalt sätt ändå?! Han ser iaf himla nöjd ut när han fyndar (tror han fyndar) :D Det känns som kläderna speciellt han har i familjen har hängt med vääääldigt länge.

Göran tyckte jag bara var lite söt och inte alls galen, utan mer klok och liksom ändå resonerade att de han måste köpa för att han inte kan tillverka det själv då gärna kunde vara dyrt för att han värnade om dels vad han stoppade i sig men även ur andra aspekter gissningsvis miljö och djurhanteringen

För övrigt kanske Petras man, för att inte tala om barn kunde få pris för tålamod? ;)

Att värma egen medtagen mat på en restaurangs micro är i min värld inte ok.

Vissa undantag finns ju alltid men i regel Nej.

Diabetikern - Känner mig gammal och förskräckt

@Diabetikern Vem i programmet gjorde det? Måste missat..och jag håller med dig, vansinnigt O_o

Precis, barnmatsburkar kan man ju förstå eller om någon är så utomordentligt allergisk men oftast tycker jag att det brukar finnas något för alla. Oavsett om man är köttätare, vegetarian, gluten eller laktosintollerant

@nexxa Bara för det kommer jag inte namnet. Hon som anmäler sig till allt och får massa gratisgrejjer :)

När hon pratar om mat att ta med sig som t.ex djurparken så säger hon även att man kan ta in maten och värma i micron på olika restauranger. För vem säger att micron bara är för barnmat?

Det reagerade jag på :D

Fast ingen restaurang jag jobbat på skulle acceptera det, att värma medhavd mat i micron. Endast om det är någon väldigt speciell specialkost pga sjukdom skulle det komma på fråga.

@Diabetikern Aha, Petra? Missade helt det och håller med dig till fullo. Pinsamt deluxe :eek: Om Petra tex ska ut och äta på restaurang med kompisar och inte vill lägga pengar på dyr mat så hade det ju varit klokare att äta hemma men följa med ut men bara köpa något att dricka. Att ta med en matlåda och få de att försöka värma hennes mat så hon kan äta känns som en konstig situation :p

Läste lite på Svennes blogg om verkar runnit ut i sanden helt sedan förra året. Han dammsugar på ett speciellt sätt och sparar då in 6,75 kr/år. Samtidigt poängterar han ofta att han vill spara tid. I det fallet kanske han kunde satsat på just tiden och inte några kronor? Det känns inte lönsamt i längden och inte ens om du slår ihop det man sparar på 90 år ger det några större summor :p

Jag lovar att vi i Norrland INTE har minusgrader öht sommartid så det går alltså inte att som Svenne att ställa ut pet-flaskor med vatten i över natten för att frysa till is :meh:

Alltså fryser han dem i sin frys större delen av året och vad spar han då i kostnad? Inte mycket för frysen drar ju också lite mer för att frysa dessa flaskor varje dag :idea:

Alltså vad sparar man på att ta bilen och få "gratis" kvarg som de knappt visste vad det var.
Skulle bli knäpp av att bo med en sån.
Visst använder jag kuponger ibland men det är ju bara om det är sånt jag behöver.
Köper ju inte billigt bara för att det är billigt.
Mat med kort datum som går att frysa är helt ok :)

@Matmissbrukaren Haha, kul att han också la märke till det. Och undrar om han som köpte lammfärsen någonsin kom på att han kunde fått typ fläskfärs till hälften av priset? :rofl: Han såg extremt nöjd ut iaf :p

Han har inte full koll. Som jag skrivit tidigare tror han (eller trodde, detta är inspelat för längesen) att varje kaffefilter kostar en krona... de kostar ungefär två öre styck ;)

Men jag gillar honom i alla fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka