Superspararna.

Här kommer ett spartips: att plantera om basilika/andra kryddor man köper i kruka i affären och vattna som en vanlig blomma, så det växer ut nya blad. Vi har haft samma kruka hela sommaren nu och vi har ätit massor av basilika :D

Samma här, den blommar till och med i lila. Har timjan också.

Jag undrar om nån mer såg de fullständigt skräckslagna minerna på alla kompisarna på "knytisen" när hon sa; Ni vet ju att vi letar bland.......
Alla: :crazy::yuck: Sopor, typ?
Hon.....kuponger...

Jag störde ihjäl mig på det nya unga paret som jämförde priser över telefon och kollade kilopris på ena paprikan och styckpris på den andra :banghead:
Dessutom är det ett fett NONO att sälja presenter som man har fått!

Här kommer ett spartips: att plantera om basilika/andra kryddor man köper i kruka i affären och vattna som en vanlig blomma, så det växer ut nya blad. Vi har haft samma kruka hela sommaren nu och vi har ätit massor av basilika :D
Eller varför inte fröså själv? Man får MASSOR av en påse och kan i princip vara självförsörjande;)

Det har jag gjort när jag fått något helt galet som inte passar mig. Bättre det kommer till någon som vill ha och har användning för det än att det ligger här och skräpar till ingen nytta anser jag!
Fast med tanke på hur mycket hon uppskattade "bling" av att tyda på hennes alla femtioelva armband så tror jag faktiskt inte att den fina kristallskålen var helt opassande hos dom...

Dessutom tolkade jag inte deras uttalande som "vi säljer just den här prylen för att den inte passar in här", utan snarare som "vi säljer allt vi får för hey, det är ju pengar".

Jaha, tack vare/pga(damn you all!) den här tråden sitter jag nu och kollar alla avsnitt och Superspararna. Som sagt; de som tycker att man sparar genom att snylta på andra, privatpersoner eller företag, är ju vidriga men snubben med maskropssirap får mig helt lycklig genom att vara en sån solstråle och jag försöker övertala sambon att ta med en påse bullar och ett paket kaffe(och kanske lite bönor) och åka och hälsa på farbrorn i Skattungbyn, han verkar ju helskön!

Undrar om han som duschar med sprayflaska & bajsar på jobbet (minns ej hans namn) glömt räkna på vad slitaget på bl.a däcken kostar när han kör?
Just bränsleförbrukningen har han superkoll på. Skrattade lite för mig själv när han skakade ur sista dropparna ur slangen på tappen, räknade ut vart han skulle släppa på gasen för att kunna rulla igenom rondellen (tur ingen bil kom så han var tvungen att bromsa in & förstöra hans uträkning) & sen kommerterar att "nu körde jag gratis" el liknande.

Undrar om han som duschar med sprayflaska & bajsar på jobbet (minns ej hans namn) glömt räkna på vad slitaget på bl.a däcken kostar när han kör?
Just bränsleförbrukningen har han superkoll på. Skrattade lite för mig själv när han skakade ur sista dropparna ur slangen på tappen, räknade ut vart han skulle släppa på gasen för att kunna rulla igenom rondellen (tur ingen bil kom så han var tvungen att bromsa in & förstöra hans uträkning) & sen kommerterar att "nu körde jag gratis" el liknande.

Nu var det länge sen jag övningskörde men använder man inte kopplingen när man rullar?

Jaha, tack vare/pga(damn you all!) den här tråden sitter jag nu och kollar alla avsnitt och Superspararna. Som sagt; de som tycker att man sparar genom att snylta på andra, privatpersoner eller företag, är ju vidriga men snubben med maskropssirap får mig helt lycklig genom att vara en sån solstråle och jag försöker övertala sambon att ta med en påse bullar och ett paket kaffe(och kanske lite bönor) och åka och hälsa på farbrorn i Skattungbyn, han verkar ju helskön!
Jag med! När lyxfällan kom så hoppades jag på att det skulle komma ett program på hur man som vanlig svensson ska kunna bli bättre på att hantera sin ekonomi. Men det här är ju hemskt. Jag kommer behöva investera i en ny skämskudde. De vettiga råden som exempelvis ecodrivning drunknar ju fullständigt i huvudlösa och till och med helt kontraproduktiva "råd".

Men det är väl jättebra att vi lärt oss att en man "visar vad han går för" genom att betala för allt på första dejten. :wtf:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka