Superspararna.

Varför inte bara köpa billigare salami än att hålla på sådär. Verkar apjobbigt.
Finns ju dessutom salamibitar som är tredubbelt så stora.

Vad gör hen?
/Tv-lös

Har en stor macka typ en halv hönökaka och har en liten salamibit som är typ 7 cm i diameter och för varje tugga han tar på smörgåsen så flyttar han med salamibiten så den ska räcka till hela smörgåsen, istället för att lägga på några fler.

Hon är med i massa tävlingar och anmäler sig till nyhetsbrev där de 50 första får en grej och samlar streckkoder osv.
Ang frukostmackan med snikkorven på så var det roligaste att brödet i sig är hur oekonomiskt som helst. Om han verkligen vill spara pengar får han väl baka bröd!

Gillade han som odlar sin egna mat. Men jag vet inte hur mycket man kan tjäna på det. Det kostar väl att köpa fröna med.

Jag tyckte det var kul att han inte var självförsörjande på ägg. Det brukar väl vara ett av de lättare livsmedlena att bli självförsörjande på, om man jämför med typ buffelmozzarella och vin.

Fröna köper man väl bara en gång? :) Sedan kommer det ju nya frön med grödorna.
Det är inte alltid som det funkar. Många tomater tex är hybrider och de frön de själva producerar blir inte alltid rätt mix liksom. Mamma testar i år för första gången att odla av egentagna tomatfrön från förra årets frukter, men de är inte mogna än så vi vet inte om det funkat!

Jag tyckte det var kul att han inte var självförsörjande på ägg. Det brukar väl vara ett av de lättare livsmedlena att bli självförsörjande på, om man jämför med typ buffelmozzarella och vin.
Fast att producera eget hönsfoder är ju inte helt lätt, och det man köper i affär är dyrt. Så att bli självförsörjande på ägg är ju inte så enkelt, även om det är enkelt att ha höns om man köper foder.

Fast att producera eget hönsfoder är ju inte helt lätt, och det man köper i affär är dyrt. Så att bli självförsörjande på ägg är ju inte så enkelt, även om det är enkelt att ha höns om man köper foder.

Det är då man skaffar genbankshöns och får bidrag ;) Fast det är nog slut med det nu. Och jag som har genbankshöns får inte köpa dyrt färdigt värpfoder utan mina ska ha det så naturligt som vete, korn, havre. Och en sån säck är i närheten så dyr som färdigt värpfoder :)

Höns är väldigt tacksamma, de värper fint över hela sommaren på att gå ute och picka i sig vad som finns + korn, havrosv och div matrester + mosat äggskal. Över vintern däremot värper de inte så bra utan värpfoder.

Reagera på att han inte hade höns. Tyckte att han verkade vara typen som skulle tycka om dem eftersom han var självförsörjande med massa annat.

Skulle vilja testa göra eget öl nån gång. Bra med bytesbodan med :). Däremot samla på streckkoder är inte det rätt jobbigt? Jag menar hur många av de prylar hon fått är något värt att ha? Ja för en barnfamilj kan jag förstå men annars så fattar jag inte riktigt poängen med det. Och loppis, om det var förra programmet. Hur hittar hon fynden och så snabbt dessutom?! Hatar loppisar. Och hon verkade gilla det :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka