Sunt "hundvett"

Sv: Sunt "hundvett"

skulle inte falla mig in att binda hunden utan för affären hur fort jag skulle ha gått in och handlat.
min lite halvlöjliga tankar om detta är:
Tänk om någon TAR min söta lilla vovsing medan han/hon sitter så snällt och väntar på mej!! :crazy: :eek:

eller att någon är dum mot hunden


ja jag vet är lite löjlig vad gällande de man med tanke på att det förekommer hundstölder och att folk är inte att lita på!


men inge kritik mot er som binder era hundar utaför affären, det är era hundar och jag känner inget ont mot er...

iaf till saken: tycker man ju att föräldrar och vuxna borde ha sånt vett att de lär barnen att inte klappa främmande hundar! det kan sluta i kattastrof om som rusar på och ska klappa första bästa hund!


/ camill_A
 
Sv: Sunt "hundvett"

Hundvett ska gälla åt bägge hållen.
Folk ska ge fan i min hund*PUNKT*

MEN jag ska vara vettig nog att INTE binda min hund utan uppsikt, och där jag kan ingripa med 2 steg.
Folk är idioter - och det är min förbannade skyldighet som hundägare att se till att inget händer min hund - eller männsikor runt den.

1 hunden kan bli stulen. Det händer ett par fall varje år. Både granddanis och små hundar har försvinnti
2 Folk kan vara dumma (vet ett fall då en kom ut och såg 10 ungar kasta pinnar på hans hund) jag har fått en hund sparkad i magen av en unge - när jag stod BREVID.
3 En hund kan sprinag fram till din kopplade - som inte har en chans att försvara sig
4 din hund kan skada eller av misstag skrämma nån.
 
Sv: Sunt "hundvett"

*kl*

Tänk att när jag skaffade mina senaste två valpar (inte den första) var jag singel och bodde ensam. Hundarna har inte behövt stå bunden en enda gång under dessa år, undra hur jag lyckades med bravaden? Med hjälp av planering hade jag ändå mat i kylskåpet och ren tvätt i garderoben, omöjligt är det inte. Skulle aldrig komma på tanken att binda en valp där folk passerar!

I år har jag bundit dem 2 ggr. Båda gångerna har jag varit bakfull och kombinerat hundpromenad med pizzainköp :angel:. Pizzerians sidodörr står alltid öppen så jag ser hundarna när jag står i kassan och betalar, 5 meter därifrån. Det kan hända jättemycket knepiga grejer på offentliga platser där hundar och människor ska samsas, jag vill ha möjligheten att kunna avstyra det i tid.
 
Sv: Sunt "hundvett"

Ja, jag hade en affär på hörnan där jag bodde förrut där jag kunde sätta hundarna i stolpen precis utanför dörren, ta två steg in och hojta på expediten- langa fram pengarna och få varorna. Jag var inte längre ifrån hundarna än ett ordinärt 180cm koppel

EN gång har jag fått binda hunden, och gå in lite längre det var när ett 100kort plöstligt gått upp i rök - och jag var i stan å inte skulle kunnat åka hem annars. men då hade jag ögonkonakt med hunden hela tiden.
Och en gång, när jag skulle på dass på SBK. Men där kännes det tämligen tryggt

Det är de enda gångerna jag kan komma ihåg - å då har jag ändå haft hund i 9år - utan bil......
 
Senast ändrad:
Sv: Sunt "hundvett"

Vi båda är bra helt enkelt :angel: :D

heheheh ne det tycker jag inte att jag är. Har många i min kompiskrets som kan prata av mig skjortan när det gäller hund som har 30år o mer inom bara skyddsväsendet o avel o.s.v. så de lyssnar jag mycket på o disskuterar.
 
Sv: Sunt "hundvett"

Menade inte så :rofl:

Menade att vi är bra på att reda ut våra meningsskiljaktigheter och vara nätkompisar ändå :D
 
Sv: Sunt "hundvett"

SKK:s uppfödareutbildning kan vem som helst ta sig igenom bara de kan läsa. Det går inte att jämföra med praktiskt arbete med hundar utan är rent teoriretiskt. Du blir inte en duktig uppfödare eller hundmänniska bara för att du gått en kurs genom SKK. Det lär du märka den dagen du börjar göra något seriöst svårt med dina hundar och inte bara springer i ringen.
 
Sv: Sunt "hundvett"

Man ska kunna lämna sin bil olåst också eller lägga sin plånbok på en bänk utan attd en blir stulen, men så fungerar inte verkligheten. Vilken normalt funtad människa skulle lämna sin bil olåst med nycklarna i tändningslåset på en öde parkering?
Man ska kunna göra det, men det är rent korkat att tro att det går utan att få bilen stulen.

Samma gäller med hund utanför affären. Man ska kunna göra det utan att folk går fram, men räkna inte med det. Det är dumt att ta onödiga risker och speciellt med en liten valp. En dag är hunden stor och kan ha blivit så stressad att den biter.
 
Sv: Sunt "hundvett"

Hårda ord? för man sägker pucko tycker det är ett milt ord skillnad är väl om man säger idiot eller nåt i den stilen.
Jag är alltid rak o ärlig mot alla o använder inga elaka ord men om folk tar åt sig så hårt av ordet pucko , då har dom inte upplevt mycket.

Det var inte ett riktigt svar på frågan, och ja.. Pucko är ett hårt ord att använda tycker jag.
Idiot är synonymt med pucko också.
Kallar du dina kollegor puckon eller kritiserar dem på ett mer "civiliserat" sätt?
 
Senast ändrad:
Sv: Sunt "hundvett"

Det var inte ett riktigt svar på frågan, och ja.. Pucko är ett hårt ord att använda tycker jag.
Idiot är synonymt med pucko också.
Kallar du dina kollegor puckon eller kritiserar dem på ett mer "civiliserat" sätt?

Tycker det är stor skillad mellan dom två, skulle nog inte säga idiot till nån som jag verkligen inte tyckte bettede sig uppåt väggarna Men men Pucko det kan folk vara lite då o då inkluderar mig själv också för jag är långt i från perfekt ja heller.
 
Sv: Sunt "hundvett"

Alltid roligt när folk ska måla djävuel på väggen för att någon är ärlig och står för det man tycker.

Jag har träffat Piru IRL, och ja. Han är likadan då som här. Kan uttrycka sig något burdust, men är ärlig och uppriktigt. Ingen människa som många andra här verkar vara som kan spotta ur sig det ena och andra på nätet men kryper under stolen IRL. Och även om Piru skrivit "finare" så är han ändå redan dömt av 80% av forumets medlemmar. Hade ni inte gnällt på hans uttryck i denna tråden så hade det varit något annat.

Jag är inte inne på hundforumet så ofta och vet inte alls vilket rykte PIRU har här.
Jag tycker inte om att NÅGON användare kallar någon annan för pucko, jag tycker man kan kritisera på ett bättre sätt.
Då når kritiken dessutom fram kanske, till skillnad på om man bara vräker ur sig något när man är upprörd.
Det tjänar alltså ingenting att kalla någon för okvädesnamn, förutom att man själv mår lite bättre då.
 
Sv: Sunt "hundvett"

Det var inte ett riktigt svar på frågan, och ja.. Pucko är ett hårt ord att använda tycker jag.
Idiot är synonymt med pucko också.
Kallar du dina kollegor puckon eller kritiserar dem på ett mer "civiliserat" sätt?

Det kan vara mycket värre där så länge man vet vart man har alla o lägger alla ribban på samma nivå så är det lungt. Jag jobbar på ett plåtslageri med bara yngre killar på den avdelningen jag är i så schargongen är rätt hård.
 
Sv: Sunt "hundvett"

Tycker det är stor skillad mellan dom två, skulle nog inte säga idiot till nån som jag verkligen inte tyckte bettede sig uppåt väggarna Men men Pucko det kan folk vara lite då o då inkluderar mig själv också för jag är långt i från perfekt ja heller.

Okej, då tolkar vi helt enkelt orden olika.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Fruentimber
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp