Summering 2005

Sv: Summering 2005

Ja, Fornaboda gjorde vi bra Racer! Det var riktigt kul och lyckat. Komplimanger till arrangörerna! :bow: Fin bana och jättebra tävlingsplats! Vi kommer tillbaka i sommar.
(Från de med det stora militärtältet)

:bump: JAAA!!! Jag klarade att komma in på Bukefalos. Jag är jättenöjd med mitt distansår. Var bara på Fornaboda 80km, som Sven inte pusade ner i sista grind, fick ner honom i 68, men det var ju ökenvärme . Annars har allt funkat perfekt. Distriktmästare 2:a året i rad, denna gånng på Filipstadsritten, en BLÖT &kall ritt, brrr. Vi klarade även vår debut på Rökulla 100, fast det blev ju Rökulla 1100 istället, för vi red oxå fel 1 mil. Så nu ska vi ta nya tag fö denna säsong som ligger framför. Vi ligger i hårdträning nu. Ska försöka att debutera på 12-milen i år. TRor ni han klarar det???!!!. Han bara längtar ut på banorna nu, min lille Sven. Ha det så bra alla distansare med era hästar.

Lennug skrev:
:bump: JAAA!!! Jag klarade att komma in på Bukefalos. Jag är jättenöjd med mitt distansår. Var bara på Fornaboda 80km, som Sven inte pusade ner i sista grind, fick ner honom i 68, men det var ju ökenvärme . Annars har allt funkat perfekt. Distriktmästare 2:a året i rad, denna gånng på Filipstadsritten, en BLÖT &kall ritt, brrr. Vi klarade även vår debut på Rökulla 100, fast det blev ju Rökulla 1100 istället, för vi red oxå fel 1 mil. Så nu ska vi ta nya tag fö denna säsong som ligger framför. Vi ligger i hårdträning nu. Ska försöka att debutera på 12-milen i år. TRor ni han klarar det???!!!. Han bara längtar ut på banorna nu, min lille Sven. Ha det så bra alla distansare med era hästar.

När nu redan Sven har gått 110 mil på en ritt (Rökulla) så skall det nog inte vara något problem med 12. ;) Nä, skämt å sido. Har han gått 10 mil så är 12 inte så mycket mer. Det klarar han säkert fint. Framförallt som 10:an var på Rökulla. Den är ju som en 12:a.

I år skall du få konkurrens på DM. Har ju själv vunnit DM flera år sedan och då red ju inte många andra från distriktet DM. Så man kunde "fisa" runt och få guld ändå. Nu blir det inget roligt med så många konkurrenter.... :crazy: Skojar för det är ju bara kul när vi blir fler. Då blir det ju roligare om man lyckas knipa den. Tror dock inte att jag har så stor chans i år på en häst som skall debutera på 80.

Hälsning Maja

Nämen grattis till första inlägget! Er har jag sett på tävlingsbanan! Måste säga att du har en enormt vacker häst att ståta med. Hehe, här är det svårt att vara anonym... ;)

:) Tack för komplimangen.. Ja visst är han vacker! blev bara lite konfunderad vem du är bakom namnet. men.. men det visar sig. Tack iallafall.

Hej! Kul och se dig här Gunnel, vi syns på Nybygget! Får se vilken klass jag är med i, kommer vi i form blir det en 8:a. Det är vad jag planerar i alla fall! /Maria:)

:rofl: Va kul Maria! Då syns vi där med pigga och fraischa hästar. Går och smålurar på en 12-a där. Banan är ju rätt flack, och ligger bra till på säsongen, i april är det ju inte så varmt. så det lutar nog ditåt.Måste jobba på att mjuka upp gubben, min groom bara, så han inte svimmar. Må gott, lev väl.

Jag har också gått och funderat på att rida en 12:a på Nybyggeritten. Men idag när jag var inne och kollade FEI:s kalender så fick jag se att 12-milaren på nybygge ska vara en FEI-klass. Det innebär ju FEI-pass och en extra dyr tävling, så nu vet jag inte om jag är så intresserad av det längre. Någon annan som vet bättre hur det ligger till?

Kollade på distanslistan och på björkviks hemsida och jag kunde inte hitta någon propp men det stod att dom skulle ha
160CEI***
120J/YR
120T
80T
50T
50CR

så vad jag kunde förstå så skulle d bli vanlig 12:a med.

Hej!
Har för mig att det är det är klasserna:

16mil FEI
12mil FEI
8 mil
5 mil
5 mil CR

/Maria

[
QUOTE=Lennug]:rofl: Va kul Maria! Då syns vi där med pigga och fraischa hästar. Går och smålurar på en 12-a där. Banan är ju rätt flack, och ligger bra till på säsongen, i april är det ju inte så varmt. så det lutar nog ditåt.Måste jobba på att mjuka upp gubben, min groom bara, så han inte svimmar. Må gott, lev väl.
[/QUOTE]
Jo, banan brukar ju vara bra på Nybygget, och vädret är ju vanligtvis inte för varm i alla fall, så det är nog smart att lägga en längre distans där./M

Haha, nä jag är väl ingen kändis på tävlingsbanorna även om jag hållit på några år. Jag har ju en skimmelarab som alla andra så man sticker ju inte ut i mängden precis. Dig och din häst däremot har nog de flesta sett!

Hälsningar Anna

;) Har kollat med Ulla och Arne Berends iBjörkviks ryttarförening. 12-milen är en FEI-klass, så det är väl bara att börja tragla sig fram till ett FEI-pass för Sven, och en högre licence för mig va!? Det blir dyrt, men kan ju inte låta bli när Sven har varit så FANTASTISK hitintills. :crazy: Ja, Jag är nog inte riktigt klok, men visst underlättar det. Oj! vilken syn, en nordis bland alla smäckra araber...:smirk: Ha det så bra allihopa.

Det är ju jättekul att inte enbart araber tävlar högre klasser. Så välkommen med din nordis! FEI-passet har du ju sedan så då är det bara att se till att det blir utnyttjat fler gånger. ;) Men är licensen verkligen dyrare? Jag vet att det fanns en elitlicens förut, men gjorde de inte om systemet så att det ingår i en vanlig seniorlicens? Någon som vet hur det är med den saken?

:cool: Måste skaffa guldlicence för FEI-klasser. Vanlig seniorlicence räcker intr. Det var Arne Berends som sa det. Så nu gäller det att jobba x-tra när det går, för här rullar pengarna, men, men... vad gör man inte för sina "puttar". Sköt om er och era hästar.

Oj, måste man ha guldlicens för det??? Så här står det på Ridsports hemsida:

Licens guld
1320 kronor
Denna licens skall lösas av samtliga ryttare tillhöriga landslaget i hoppning, dressyr och fälttävlan samt övriga ryttare som gör 2 eller fler internationella tävlingar per år.
Juniorer tävlar även internationellt på sin juniorlicens och behöver inte lösa guldlicens.

Och på senior:

Seniorlicens
825 kronor
Seniorlicens gäller för alla tävlingar, från lokal till och med elit.

För mig o Imran började det bra. Göingeritten (50) som var vår andra distans - blåbär båda två - gick över förväntan men sen blev han sparkad :devil: efter bara några km på Greveritten. Men min glada pålle sprang med lätthet vidare 3,2 mil sen blev vi uteslutna.. Samma häst som sparkade oss hann tydligen med o sparka en till som också blev utesluten.:mad: Jag har iaf lärt mig att nästa gång ska jag känna efter om det verkligen är värt att fortsätta efter sånna incidenter. :cool:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 783
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är en av de där som funnits med i kulisserna under några år, läst mycket men inte skrivit så mycket själv.. Nåväl, nu står jag...
Svar
10
· Visningar
1 124
Senast: solan64
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka