stuteristämpel?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Grazia
  • Startdatum Startdatum
G

Grazia

Vet inte var jag ska lägg adenna tråden så jag chansar här ;)
Jag har precis blivit med ny häst och jag ser nu på papprena att det ska finnas en stämpel baktill på honom, det är en sifferkombination närmare bestämt 947 och han är född i Holstein, Tyskland. Finns det någon här som kan hjälpa mig med betydelse eller allt annat kring denna stämpel, vad står den för? I hans papper står det att han är av okänd härstammning men finns det en stämpel borde de väl ha koll på vem han är efter :confused:Jag skulle gärna forska fram hans härstammning, vet någon vart man vänder sig?

Jag har ingen aning om det kan vara en stuteristämpel..
Men jag hade ett sto förut från Tyskland som hade siffrorna 99. Vet även en annan tysk häst med siffrorna 112.

Men som sagt jag vet inte vad de står för, men kan tänka mig att många hästar från tysklan har nummer? :confused:

Har han något registreringsnummer i dina papper?

Vet att t ex danska hästar har ett sjusiffrigt nummer och får de tre sista siffrorna inbrända på vänster länd.

Siffrorna på min förra häst, född och brännmärkt i Holstein, var tagna ur hans registrerings nr. Har för mig att det var de sista siffrorna, men är inte helt hundra.
I Danmark har jag för mig att de av okänd stam får en speciell sifferkombination. De har kanske något likanande i Tyskland (Holstein mfl) också.

147715177pfwdix_th.jpg

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 652
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Jag har en fundering och behöver veta om någon har erfarenhet om samma sak och vad som kan ha hänt. Detta gäller en häst jag precis...
Svar
5
· Visningar
1 298
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 523
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar