Stuteriet jag använt mig utav verkar inte skött detta alls på ett bra sätt.
Som jag skrev i ett svar ovan har jag fått ok av stationen att ha skor på alla 4 på stoet pga extremt dåliga hovar. De tog av henne skorna ca 2 veckor efter jag lämnade henne där i maj, utan att prata med mig. Hon har inte verkats/skotts en enda gång sedan maj (skoddes dagen innan hon åkte dit, som va den 7/5). Frågade stuteriet innan jag lämnade henne där om jag behövde fixa hovslagare själv eller om de kunde lösa det åt mig. De sa att de löser det.
Men hon har somsagt inte skotts/verkats sedan maj fick jag veta igår. Ringde ut en hovis som åkte dit idag men han fick inte sko henne där, på stuteriet hade de sagt att de enbart är deras hovslagare som får sko och ingen annan.
Fick även en bild av hovslagaren på min häst han tagit på henne i hagen.
Mitt mycket lättfödda sto är mycket undernärd och verkade vara halt på ena benet/hoven, men han kunde inte säga säkert om hon va halt eller inte. Hon står i en hage långt ifrån vägen dold från alla som åker förbi.
Kanske är mitt fel lite också som inte åkt till stuteriet för att kontrollera mitt sto.
Oturligt nog gick min bil sönder imorse och behöver in på verkstad. Såfort den är lagad eller att jag hittar någon som kan köra hem mitt sto åt mig kommer jag hämta hem henne och sen kräva stuteriet att betala sista seminering och alla kostnader som uppkommit efter igår. Tex stallkostnader, vet kostnader osv.
Detta va nog sista gången jag kommer våga ha mitt sto ståendes på ett stuteri utan kommer i fortsättningen köra henne fram och tillbaka och ha henne hemma.