Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag vet inte det. Det får mig att tänka på handikapparkeringsplatser. Sådana skall man inte missbruka heller. Det brukar finnas en eller två platser alldeles vid ingången på tex en matvaruaffär. Jag brukar titta på dom där platserna, men nej, där skall man inte parkera. Jag såg nämligen en tvprogramm en gång om en som var handikappad och skulle ut med bilen och handla mat. Och personen i fråga anlände sålunda till mataffären men gissa vad? Jo, handikapplatsen var upptagen. Och detta troligen av en som INTE var handikappad. Så den handikappade fick åka vidare till nästa affär. Och där var det samma sak! Upptaget! Så bar det iväg till nästa affär och samma visa där. Upptaget. Ja, för att göra en lång historia kort, så fick den handikappade hålla på så där, och fick till slut åka hem UTAN ATT HA FÅTT HANDLAT! Och detta enbart för att folk inte kan ge f-n i att missbruka dessa särskilt reserverade parkeringsplatser.marijaa skrev:..tycker att jämförelsen med sakerna utanför leksaksaffären funkar!
Fast det kanske är bättre att jämföra med en livboj eller en livbåt. Bara för att den finns på stranden räknar man inte med att någon ska missbruka den...
Min målsättning är alltid, så nära dörren som möjligt. Det är någonting inbyggt, liksom. Hjärnan är programmerad så. Nog är det mer än 10 sekunder som sparas. Men det handlar egentligen inte om sekunder eller minuter. Ibland kan det också göra det, om man istället får parkera jättelångt borta, kanske tom i ett parkeringshus.Olius skrev:Nu fattar jag att det inte var just det du ville åt, men jag ställer mig väldigt frågande till varför en fullt frisk person ens skulle fundera på att ställa sig på en handikapp parkering för att spara 5-10 sekunder?
Har aldrig ens funderat på det. De du tjänar i tid förlorar du ju redan när du sitter och tänker på "ska jag göra det eller inte".