Sv: Stulna bilder
Man kan visst bli av med sitt abonnemang för det står i kontraktet du skriver på. Du gör ett kontraktsbrott om du använder ditt abonnemang till olagligheter.
Detta var ett senario utifrån att du hade din hemsida (webhotell) på din egna dator och visade andras bilder (utan tillstånd) du hade där offentligt på internet.
Inget annat.
Vet inte om du har missuppfattat något där?
Kan vara att jag inte var tydlig nog i att nämna att det var när man hade valt att ha hemsida (webhotellet) på egna datorn det gällde och hade olagliga saker på hemsidan så som stulna bilder som antingen ligger på servern eller är direktlänkade.
Trodde det var glasklart när det var hemsidor som diskuterades men kom på att det kanske inte är så självklart för dig.
Ber om förlåtelse där om du fattade fel.
Hemsida genom egen dator är vad som gällde inte dina privata mappar där ingen annan har tillgänglighet till.
Hur mycket kostnaderna ökar beror på vad för webhotell man har och vad för regler dom har samt hur generös dom är med trafikstorlek per månad och det antar jag du fick reda på i ditt svar du fick?
Stortrafikerade sidor ligger sällan hos internetleverantörenas hemsidor då utrymmet brukar vara för snålt. Stortrafikerade sidor ligger oftast på stadiga servrar och dom kostar extra. Speciellt trafik kostar extra.
Vissa webhotellsäljare begränsad trafik vilket gör att sidan inte syns under resten av tiden om trafikmängden har uppnått max.
Geocities gratissidor är ett exempel även om dom bara begränsar för en kortare period.
För att öka upp tillgängligheten på trafikmängden måste man ofta uppgradera hela kontot om man inte redan blivit av med den för weblevernatören anser att det blivit för stor trafik.
Vissa webhotell leverantörer gör så att dom lägger på den extra kostnaden som tillkommit under månaden (lite som att ha rörlig el) och det kan bli dyrt om det är för varje 1G som går åt.
Min info jag har fått är förstahandas info av folk som blivit drabbade.
Om du väljer att tro mer på din ISP (som inte varit drabbad uppenbarligen) är upp till dig och jag bryr mig inte så mycket egentligen. Om du tror att det jag säger är sant eller inte är inget som jag bryr mig om.
Vad sa ISP om direktlänkade bilder förutom trafikmängd?
Efter mycket funderingar och efter att ha tittat på nätet så kom jag fram till att en direklänkad bild räknas som stulen. Den visas på en annan plats än där ägaren har sagt är ok. Du får ha hur många bilder som helst som inte är dina på hemsideservern så länge du inte gör dom offentliga. Detta innebär att det inte är att dom ligger på servern som gör det olagligt. Det är när du visar dom offentligt utanför det område som ägaren till bilderna har godkänt som gör att det blir olagligt oavsätt vad bilderna ligger. Visar du dom offentligt utanför ägarens domän utan upphovsmannens tillstånd så har du gjort överträdelse och det spelar faktiskt ingen roll om du så meddelar var du hittat bilden eller vem som äger den för det är överträdelse ialla fall om du inte har tillstånd. Skaffar du tillstånd så begär den skriftligt för att vara på den säkra sidan. Jag sparar alltid sådana själv.
Jag tycker du skall försöka läsa på om upphovsrättlagen om du inte kan den och jag skall göra det enkelt för dig och ge dig länken till den:
Upphovsrättlagen
Tycker jag är rätt så färdigpratad och riskerar att börja låta som en papegoja om jag säger mer. Jag har sagt det jag vill ha sagt.
Tror du mig inte så låt bli.
Sorry Laban, blev lång igen.
Jag är hopplös.