Studie på hästens beteende!

S

Sacramento_Song

Hallå alla bukefalare!
Tänkte höra ifall det är någon här som studerat hästens beteende i hagen när man stället in ett nytt föremål som tex en cykel, ett täcke på marken eller båda delarna...det vill säga att först ställer man in cykeln och när hästen undersökt det så slänger man täcket över cykeln och kollar hästens reaktion.
//Nathalie Kihlman:bump:
 
Sv: Studie på hästens beteende!

Inte föremål............däremot när nya hästar kommit eller bara rent allmänt.
 
Sv: Studie på hästens beteende!

Ingen ide. Mina bryr sig inte något nämvnärt. Men det är helt underbart att sitta och studera hur fölen busar och leker med varandra.Jag kan sitta i timmar och bara titta på dom.
 
Sv: Studie på hästens beteende!

Ja, vi gjorde nåt sånt. Kommer inte ihåg resultatet mer än att de olika hästarna reagerade helt olika och att de i princip inte gick att hitta nåt mönster.
Vi kollade unghäst, sto, valack och två hingstar.
Ställde in grejer i ridhus och släppte hästarna där. Kan tyvärr inte komma ihåg mer, men som sagt, vi fick inget entydigt resultat.
 
Sv: Studie på hästens beteende!

Smart å be bukefalos om hjälp med skolarbete natalie ^^

/Åsa :bump: NP2H :P
 
Sv: Studie på hästens beteende!

haha måste ju hitta tidigare studier din lille knäppis :angel: kan väl va smart å kika här hihihi
 
Sv: Studie på hästens beteende!

haha måste ju hitta tidigare studier din lille knäppis :angel: kan väl va smart å kika här hihihi...riktat till åsa
 
Sv: Studie på hästens beteende!

:) Häst 1, valack 8 år som alltid lärt sig att möta det som känns farligt..: Gick fram tillobjektet, i detta fall en omkullvält blå fodertunna, med krökt hals o spetsad öron och undersökte saken noga. Häst 2, sto 23 år, gammal tävlingshäst från travet, kollade lite på håll o struntade sedan i det fullständigt..
Jag tror att mkt beror på hur hästen är fostrad, givetvis i kombination med lynne. Min egna uppfödning har alltid fått hänga med och sånt som varit farligt har fått undersökas i godan ro. Därav en tämligen lugn o trygg kille med en stor portion nyfikenhet!:bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 812
Senast: Bee
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 084
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 872
Senast: Takire
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 695
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp