Sv: Studera på heltid och ha hund?
Jag pluggar 100% och det funkar kanon. Jag har dock en sambo som jobbar lite skumma tider så tillsammans ser vi till att hunden inte behöver vara ensam för mycket.
De flesta dagar hade jag klarat det själv, men långt ifrån alla, då hade hundvakt eller liknande behövts.
Har en dvärgschnauzer på 10 månader. Fick hem honom i maj, då jag var hemma hela tiden och skrev exjobbsrapport, sen 3 månaders sommarlov då jag pluggade halvtid på distans och i övrigt var ledig, sen började jag plugga igen.
Går en utbildning där de flesta kurser har rätt mycket schemalagt.
Edit: Social sett funkar det också jättebra. Hemmafester, fikastunder osv kan han oftast följa med på, är det utgång så ser man till att det inte blir alltför länge om både jag och sambon ska gå.
Vi har folk som står i kö för att få vara hundvakt

De är dock oftast med när vi festar men det har hittills aldrig varit några problem. Flera i min klass har hund och det är nog inte många som inte tycker om djur.
På föreläsningar etc får han inte vara med, han har dock varit med på någon exkursion och ett handledarmöte som vi fick lov att ha ute (dålig framförhållning av oflexibla handledare när vi haft honom i bara 2 veckor eller nåt).