Studera och ha barn..

Anastacia

Trådstartare
Funkar det?
Att studera och ha barn alltså.
Får man livet att gå ihop?
Hur är det med dagisplats om man studerar på heltid?
Blir det skillnad om det är distansstudier?

Någon som studerar och har mindre barn (har två barn under 6 år), har ni fått ihop livspusslet?
Och framför allt ORKAR man?
 
Sv: Studera och ha barn..

Jag har oxå funderat på att börja läsa på högskola, har tre barn på 6,4 och snart ett år.

Läste på komvux innan nr tre var född då var den minsta srax över året, det fungerade bra. Jag läste mest på distans och hade barnen va 20 timmar i veckan på dagis. Men så länge man läser heltid har man ju rätt till en heltidsplats på dagis.

Vad ska du läsa ??
 
Sv: Studera och ha barn..

Funderar på att söka polis, men det är ju jättesvårt att ens komma in så jag kollar även på andra saker.
Ska läsa in historia i vår också, men det är på distans och jag ska fortsätta jobba samtidigt.
 
Sv: Studera och ha barn..

Jag har läst på högskola i fyra år, barnen var 6 och 3 när jag började. Studerande har samma rättigheter till förskoleplats som de som arbetar, iaf om du studerar på heltid.

Man får vara effektiv när barnen inte är hemma och ibland får man trolla lite när det är mycket plugg. Man hamnar lätt i fällan att man gör visst hushållsarbete om man ändå är hemma och pluggar.

Sedan beror det ju lite på vilken utbildning man tänker gå och hur studievan man är sedan tidigare.
 
Sv: Studera och ha barn..

Jag är inte studievan kan jag säga, har inte läst sen gymnasiet för mer än 10 år sedan!! :crazy:
 
Sv: Studera och ha barn..

Det var inte jag heller. Jag satte äggklockan på 45 minuter - läste tills den ringde - tog rast och så äggklocka igen. Detta gjorde jag under första året när jag pluggade hemma. En del tycker ju att det är bra att sitta på biblioteket, det har aldrig passat mig.
 
Sv: Studera och ha barn..

Ja det låter ju som en fin idé, blir bra att "träna" på historian också i vår innan jag går på "allvarligare" saker!
 
Sv: Studera och ha barn..

Jag har inga egna barn, men många av mina studiekamrater har och för dem fungerar det bra. Ofta fungerar studierna nästan bättre för dem, eftersom de faktiskt är tvungna att göra det de ska på dagarna när barnen är på dagis.
 

Liknande trådar

Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 237
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 927
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 817
Senast: tuaphua
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 420
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp