Stud fee? Schockemöhle

oanki

Trådstartare
Hejsan! På många av schockemöhles hingstar står det tex Stud fee: € 1000. Någon här som vet vad stud fee är ?
Är det Fryst, färsk sperma. och hur många doser?
Är det någon som betäckt med någon av hans hingstar?
Hur fungerar transporten?

Sv: Stud fee? Schockemöhle

Har iof fullblod, men då står det för betäckningsavgift, dvs avgiften för hingsten.

Varför svara när man inte vet :confused:
språngavgift,TAI,fryst hittar du på den engelska frosen.tror det är 3 brunster på färsk,sen får du byta hingst.
Frysdoserna är per dos och får inte säljas sparas eller ges bort utan att man kontaktat dom.
Allt står att läsa på sidan.

Stud fee är språngavgiften, som normalt även ligger tillsammans med andra avgifter. I Sverige delar vi upp, språngavgift, levandeföl avgift etc. Stud fee är normalt vad det kostar att få sperman i handen, plus frakten förstås. Ingen levande föl avgift eller liknande tillkommer.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 227
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 624
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Jag är fd ägare till en hund med grav separationsångest, den blev värre av kastreringen, innan var den mycket mild och märktes inte så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 152
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2