Stryka utan strykbräda?

Malibu_Stacy

Trådstartare
...ja kan man göra det?
Har precis flyttat ihop med min kompis och kommit på att vi har ett strykjärn men ingen strykbräda. Den ska så klart införskaffas så fort tiden finns till, men tills dess, går det att stryka till exempel en klänning utan en strykbräda? hur gör man?

Sv: Stryka utan strykbräda?

Lägg en badhandduk på köksbordet, dubbelvikt torde räcka (prova dig fram för att få rätt "mjukhet"). Så kör jag än idag, men så strycker jag inte så mkt heller.

Ja, det ska jag prova! :D Tackar!

Behöver inte heller stryka så ofta, men har ett par-tre klänningar som verkligen måste strykas.

Så gör jag också. Eller så lägger jag handduk på golvet, det fungerar också. Jag har inte heller någon strykbräda eftersom jag stryker VÄLDIGT sällan. Ibland undrar jag faktiskt vad det är som folk stryker hela tiden? Jag har nästan inga kläder som kräver strykning, eller det tycker inte jag i alla fall...;)

Så gör jag också. Eller så lägger jag handduk på golvet, det fungerar också. Jag har inte heller någon strykbräda eftersom jag stryker VÄLDIGT sällan. Ibland undrar jag faktiskt vad det är som folk stryker hela tiden? Jag har nästan inga kläder som kräver strykning, eller det tycker inte jag i alla fall...;)

Jag håller med! Förstår inte vad folk stryker för nåt.
Jag stryker dukar och kökshanddukar och örngott. Nån klänning eller så nån enstaka gång men inget rutinmässigt strykande på varenda topp varje vecka.

Jag har faktist också funderat på det. Ibland undrar jag om det bara är folk emd för mycket tid som står och stryker varenda liten trosa?

I alla fall så tog jag en badhandduk, vek den på mitten och la den på golvet. Mina två klänningar som behövdes strykas ser nu väldigt fina och släta ut! :D

Min kompis älskar att stryka och stryker precis allt! Från underkläder till jeans. Var vecka ägnar hon säkert tre timmar åt att stryka.

Jag stryker ingenting. Vårt strykjärn försvann (tragiskt nog) i flytten och när sambon sa att jag skulle köpa ett nytt tyckte jag att det kunde jag ju ge honom i julklapp eftersom det ändå bara är hans skjortor som stryks. Handdukstricket har vi också kört när vi bodde i mobile home och inte fick plats med en strykbräda.

Minns den tiden då jag fortfarande jobbade som personlig assisten och älskade det jobbet. Min brukare och jag skulle ut och åka raggarbil som jag lånat för en cruising och alla hans gamla raggarkläder var nedknölade i kartonger, såg ut som skrynkliga pappersbollar. Jag hittade inget strykjärn och ingen strykbräda och tid var det ont om så jag slog på varmvattenkranen i hans badrum och hängde kläderna på duschstången. En halvtimme senare var det som att kliva rätt in i en ångbastu, men kläderna var släta och fina :D Sedan tio minuter ute på balkongen så fukten försvann och efter det var det bara svida om och dra ut på raggen :cool:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
349
Senast: cili
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 773
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 461
Senast: MiniLi
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka