Struntar "folk" i att anmäla ägarbyte?

Sv: Struntar "folk" i att anmäla ägarbyte?

Lathet mer är snålhet tror jag.

Jag anmälde noggrant ägarbyte när jag köpte min travare och så har de två som ägt honom efter mig också gjort.

Anmälde naturligtvis även ägarbyte när jag köpte ponnyn men då försvann blanketten på vägen.

Det märkliga är att min häst stod hos sin förre ägare, en ridskola, i åtta år och var ute på en del lokala tävlingar :confused:
Men jag vet inte alls hur det där fungerar. Dock står ridskolan som ägare för flera av sina andra hästar.

Fast på lokala tävlingar behöver hästen ingen licens, det är först på regional nivå.

Då begriper jag lite mera ;)

Har aldrig någonsin tävlat annat än på klubbtävlingar...

Vad ska jag skicka vart då? Jag köpte häst för några månader sen och har inte ändrat någonting för att jag inte fattat hur man ska göra. Jag har ett lite äldre pass och fick inte med nån lapp om ägarbyte. Hur gör jag om jag vill ändra det? Ska jag bara skicka in en kopia från nån sida i passet till ASVH? :confused: :confused: Måste den gamla ägaren skriva på nåt? det vore krångligt för hon har flyttat till Iraland..
Och vart får man tag på ASVHs adress?
Jag e totalt förrvirrad nu!

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar