Strömsholm

V

VAjK

Jaha så har man sökt till Strömsholm då o åker i oktober om man nu kommer in:) Nån som ska dit eller gått galopputbildningen??
Skulle vara kul o höra lite åsikter o vad man gör där på dagarna...

Sv: Strömsholm

Ah börjar de en ny kurs över vintern? försöker få Henke att ta en av mina fullblod på lån, vet annars inte vad jag ska göra av honom. Måste bara få upp konditionen först, då han bara har skrittat hos dem han har varit hos nu.

Jess, börjar om en månad... Henke?? Vetu nåt om vad man gör där på dagarna? Hur mkt ridning är det och hur är lektionerna? Man lär ju inte ha benmusklerna som krävs för att kunna ställa sig i jockeyläder första lektionen...

Gick kursen när Russel hade den.
Hade då stalltjänst och ridning på förmiddagen.
Lunch
Annan lektion, t ex i longering, foder el galoppsport (regler, träning mm)
Ridning o stalltjänst (skritt/travtur - här hinner man kolla på korna, hoppa över liten sladd o träna balansen :D )
Kvällsmat

Sen kan man göra läxor (får det ibland), träna, eller bara ligga i soffan framför TVn...

Varannan helg stalltjänst och ridning på lördagen
Vissa dagar hoppade vi över eftermiddagsridningen och åkte till Täby.

Vi började ganska lugnt. Travade bara första dagarna. Började med så långa läder som kändes bra, och kortade efterhand.

Men vet ju inte hur kursen ser ut nu...
Lycka till! och hoppas du får en lika oförglömlig tid som vi!

VAjK skrev:
Jess, börjar om en månad... Henke?? Vetu nåt om vad man gör där på dagarna? Hur mkt ridning är det och hur är lektionerna? Man lär ju inte ha benmusklerna som krävs för att kunna ställa sig i jockeyläder första lektionen...

De rider nog olika mycket, har ju ca 14 hästar tror jag, sen beror de ju på hur många ni är på kursen och om någon är sjuk en viss dag, och hur många hästar som är fräscha, men två turer tror jag väl att de blir. Ni mockar på morgonen iallafall om jag förståt rätt så innan frukost. sen rider ni på förmiddagen som i alla galoppstall och fodrar. På eftermiddagen plockar ni boxar, ryktar hästar, fodrar och andra stallsysslor.
med Henke kommer ni även få rida ur startboxar, fast de beror ju på underlaget och hoppa antagligen, kanske inte ute men inne skulle jag iallafall tro.

hörde du att Kawa var jättefin i sitt kval och först kom han också. och den rakarn har man gått omkul med

vart bor man på arbetsryttarutbildningen??
på en kurs i påskas bodde vi i värsta ombyggda
ladugården (rätt cool iof =) ) men där kan man
väl inte bo under hela utbildningen? :confused:

:bump:

korpen: jaa och han ska starta på torsdag juu:love:

Amie: Nää det tror inte jag heller...det var ju ASkallt där, tom i augusti:crazy: Och de där jävla dörrkarmarna man slog i huvudet i hela tiden:angel::p

jaa.. vi bodde där i mars och det var inte varmt kan jag säga =) å ytterdörren gick inte att stänga *grrr* :). när var du där då? kraaam! :bow:

NearlyBrainlessAmie skrev:
vart bor man på arbetsryttarutbildningen??
på en kurs i påskas bodde vi i värsta ombyggda
ladugården (rätt cool iof =) ) men där kan man
väl inte bo under hela utbildningen? :confused:

:bump:

Jodå de är precis där man ska bo, alla har tydligen bott där genom alla tider, vilken tid på årstiden de än är, om man ska tro elever och Russel.

jådo jag hörde de, men tyvärr så missar jag allt sånt. Fy sjutton men så är de.
Hörde du att Sunman hade startbox vägrat.

Nja.. inte riktigt.. Första kursen, som gick hösten 2003, bodde i lerladugården (även kallat grishusen...), men de fick flytta sista tiden för att det blev för kallt.

Bodde där när jag gick prova-på kursen våren 2004. slog nog i huvudet ett par ggr i dörrkarmen...
Men fick eget rum, uppe vid ridsportenshus, under arbetsryttarutbildningen :)

japp men sommarn, vår och den första höstkursen brukar få bo där, tror jag iallafall

Liknande trådar

L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 448
Senast: Dentaku
·
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Pegasus63
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 795
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 273
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar