Stridsvagnar rullar in i stan

:rofl::rofl::rofl:...........å vi ska kunna klara av att försvara oss ;)
Med tanke på hur dagens ungdomar och unga vuxna ser på militären och värnplikten så är det inte så konstigt att försvaret inte är så stort av den anledningen också! Jag har två söner som insett att man kan DÖ i krig och därmed nu vägrar befatta sig med militären på något vis och vägrar göra värnplikt (flera år kvar så hoppas det blir tvång tills dess...) och en dotter som säger "Klart man ska försvara sitt land och sin mor mot andra människor som tänker försöka sno landet!" :o:D

Med tanke på hur dagens ungdomar och unga vuxna ser på militären och värnplikten så är det inte så konstigt att försvaret inte är så stort av den anledningen också! Jag har två söner som insett att man kan DÖ i krig och därmed nu vägrar befatta sig med militären på något vis och vägrar göra värnplikt (flera år kvar så hoppas det blir tvång tills dess...) och en dotter som säger "Klart man ska försvara sitt land och sin mor mot andra människor som tänker försöka sno landet!" :o:D
Men nu kan ju även kvinnor göra plikten :)

På kungsholmen i sthlm ska hemvärnet ha övningar i morgon. Skulle passas några broar. Det skulle kunna vara nåt liknande?

Otroligt att de varnade med en liiiten notis i tidningen "mitt i" och avslutade med att de inte ville skrämma någon. Då annonserade de fel.lär bli kalabalik i morrn.
Är det panik där nu då. Hur ser det ut? Är läget allvarligt?

Klart att de måste öva. Och synas. Samtidigt kan vi passa på att skicka en tacksam tanke över att leva i ett samhälle som är så fredligt och säkert att vi slipper ha stridsfordon i byn för ordningens skull.
Ja men om det skulle behövas så kan vi vrida tornet på tanksen som vi har här och skjuta iväg en missil till er om det behövs. Hör bara av er :up:

Det är ingen som behöver göra värnplikt längre eftersom hela värnpliktsförsvaret är avskaffat. Vi har en yrkesarmé och den som inte vill bli soldat behöver inte.

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 618
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 411
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 349
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar