Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket fackförbund är det du tänker på.Det verkar som att det blir strejk till kvällen. Om det blir så kommer ni också att vara uttagen i strejk då?
Det är vårdförbundet som går ut i strejk.Vilket fackförbund är det du tänker på.
Tack .Det är vårdförbundet som går ut i strejk.
Nä vad jag vet är inte lackerarna uttagna i strejk.Det verkar som att det blir strejk till kvällen. Om det blir så kommer ni också att vara uttagen i strejk då?
Det är vi som jobbar i vårdenVilket fackförbund är det du tänker på.
Det är vi som jobbar i vården
När ordinarie tid är avverkad går vi hem om det inte händer nått innan kl 16 idagÖvertidsblockad är dock inte samma sak som strejk.
Samma här. Med skyddsarbete då.Det är väl övertidsblockad det pratats om, åtminstone på min arbetsplats. Jag själv berörs inte direkt (men möjligen indirekt), i min del av verksamheten kommer arbetsgivaren antagligen att beordra skyddsarbete.
Precis. Den goda viljan hade vi under pandemin. Nu är det dax för arbetsgivarna att visa deras goda vilja eller har dom redan glömt pandemin och vad många av oss fick men för livet för att vi visade vår goda viljaTrots att det kanske inte räknas som strejk i ordets rätta bemärkelse så blir det nog kännbart för arbetsgivaren. Där jag jobbar hänger det i princip på arbetstagarnas goda vilja (att ta extrapass) att schemat går ihop öht.
Så där sitter man nöjd då?Tyvärr går vi i Kommunal inte ut i strejk. Vi hade behövt skrika lite mer.
Vårdförbundet och Kommunal borde gå samman då en del av punkterna är gemensamma. Dygnsvilan och hållbara scheman.Tyvärr går vi i Kommunal inte ut i strejk. Vi hade behövt skrika lite mer.
Har du missat att kommunal varslade till strejk som skulle bryta ut 18 April?Så där sitter man nöjd då?
Dax att åka hem då. Blev kväller tidigt idag
Eh ja och så då sitter man väl nöjd eller?Har du missat att kommunal varslade till strejk som skulle bryta ut 18 April?
Sobona gick med på kraven den17/4
Facket är nöjt.Eh ja och så då sitter man väl nöjd eller?
Facket företräder ju er. Är ni inte nöjda är väl gången att facket ska veta det. Att dom gör ett dåligt jobb. Ni betalar ju ändå avgift dit.Facket är nöjt.
Om vi är det återstår att se. I tråden ”Heltidsresan” så står det lite om det. Jag tror kryphålen är för många och budgeten för liten för att vi ska bli nöjda. Eller hålla oss friska.