P
_Pandora_
Mitt femåriga sto gillar inte att bli lastad! Jag tror inte att hon är rädd för vi åker ca en gång varannan vecka och hon är helt avslappnad när vi väl är på väg. Det har hänt någon gång att hon gått in efter någon minut men för det mesta tar det MINST en halvtimme. Hon är den envisaste hästen jag varit med om, en gång stod vi i över fyra timmar innan hon gick in. Vi har använt oss av olika tekniker, i början stod vi bara och lockade in henne, när det efter ett tag inte hjälpte fick vi börja använda linor (och självklart mutor och beröm) men det känns som inget går, tillslut är det som hon bestämmer sig och klampar rakt in.
Vi misstänker att hon bara inte gillar att åka transport och efter som hon alltid går in mycket snabbare (men som sagt minst efter 20 minuter) tror vi inte att hon kan vara så rädd. Hon har även alltid med sig en hästkompis i transporten! Hon sparkar mot linorna och backar bakåt, nu på sista tiden har hon även börjat kasta sig bak när hon är helt inne
Snälla, har ni några tips eller råd att dela med er??
Vi misstänker att hon bara inte gillar att åka transport och efter som hon alltid går in mycket snabbare (men som sagt minst efter 20 minuter) tror vi inte att hon kan vara så rädd. Hon har även alltid med sig en hästkompis i transporten! Hon sparkar mot linorna och backar bakåt, nu på sista tiden har hon även börjat kasta sig bak när hon är helt inne
Snälla, har ni några tips eller råd att dela med er??