Största floppen

Sv: Största floppen

Jag har en av Gum Balls avkommor här hemma Wilma Ball ett fuxsto som nog är en riktig skam efter honom eftersom hon aldrig travade utan passade... men hon är en väldigt härlig och speciell häst :D

Jag har en av Gum Balls avkommor här hemma Wilma Ball ett fuxsto som nog är en riktig skam efter honom eftersom hon aldrig travade utan passade... men hon är en väldigt härlig och speciell häst :D
Hur var förväntningarna på Extrem? Mest skit efter den hingsten väl?
gulan

Förväntningarna på Extrem var väl inte så stora, han hade/har ett mediokert möderne.
Hans far Crowntron var i och för sig det bland det bästa man tagit hit, tyvärr fick han ju bara två kullar och hans resultat i aveln var mycket över förväntningarna!

gidde palema, adams hall, starchip enterprise, center field ,victory party, victory abroad, super tilly m.m.
dom flesta lämnar någon bra men alldels för dåligt mot vad förväntningarna var.

ja, verkligen.... tänka att 3av4 syskon lämnar jättebra o den 4de e totalt tvärtom.
Det är inte alls konstigt att det är så. För det första, så har två helsyskon i genomsnitt "bara" 50% gemensamma gener. För det andra, så skiljer det sig en hel del i dessa fyra syskons unghästprestationer.

Andover Hall tjänade som 2- och 3-åring ihop $870.510.
Angus Hall tjänade som 2- och 3-åring ihop $830.654.
Conway Hall drog som 2- och 3-åring in $818.884.
Starka unghästmeriter på dessa tre bröder.

Den fjärde...Adams Hall, tjänade som 2- och 3-åring ihop 369.077 SEK (ca $50-60.000 beroende på dollarkurs). En väsentlig skillnad på unghästprestationerna alltså! Det är talangen (unghästprestationerna) som är ärftliga.

Aveln är inte alltid logisk, men i just detta fall blev resultatet ganska logiskt - även om det är lätt att hävda detta i efterhand såklart. ;)

jag tycker ändå att han borde ha lämnat någon bra.
kolla amour angus helsyster canne angus hon har ju också lämnat jättebra hästar.

Senast ändrad:

Hur var det med Napoletano??

Var det inte en kanon på banan men vad jag kommer ihåg gav bara ett litet sto som sprang in MASSOR med pengar..:confused:

Han hade ju en väldig kapacitet men inte samma vilja som bröderna. Allstar hall har inte heller den viljan, men han är ju bara halvbror med dom.

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: enough
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
812
Senast: Red_Chili
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 441
Senast: EZMK
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
516
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka