Största floppen

Sv: Största floppen

Kan inte ens påminna mig om att jag sett någon Gum Ball avkomma "live"....

Konstigt, men vad många hästar man minns när man sitter och snackar så här. Min dotter påstår att jag måste varit med på Hedenhös tid bara för att jag minns hästar hon knappt läst om (jag lastgammal eller hon snorunge) hihi

Jag träffade en Gum Ball-avkomma när denna unghingst stod hos Fromell för inkörning. Jag minns de roliga veckorna som han varit hos gubben :D Han kördes in utan problem,men lite seg eller om han var lite...vad kallas det nu? Han var snäll, men lite "seg" om inte jag minns helt fel :angel: Men jag gillade honom skarpt måste jag säga!
Färgen var helt underbar. Han såg ut som en B-ponny, eftersom han var ganska liten. Mörkbrun med något ljusare man o pannlugg.
Snäll o hanteras. Sen vet jag inte vad det blev av honom.

Minns tyvärr inte namnet, ska kolla här nu.....Men iaf sist han stod hos Fromell fick jag ta hand om honom bland annat när han fick problem med ena hoven. Det har varit endel utredning hos ATG.
Jag fick ta ut honom till ATG o fick vara där med honom under tiden dom behandlade honom, osv. Såg även till att han medicinerades, osv.

Blev lite förvånad att Gum Ball´s avkommor inte....syntes/syns till ute på travet :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Undra om inte det var ett sto.....Måste vara Gum Gum. Men jag minns tyvärr inte namnet, men denna avkomma hette iallafall något som nästan som pappan. :crazy:

Vilken snix??

Oftast visste jag inte vilka ägarna var, jag fakturerade alla hästar på Goop..men jag har haft ca 4-450 "Goophästar" under årens lopp så kanske jag haft flera du vet om....

Nån jag tänker på är Yankee Mustang, det skrevs högt och lågt om honom har inte sett en enda efter honom på banan.
Sen Buzzin brian , Keepitinthefamily eller vad han nu heter, och så var det nån mer som kom runt samma tid

Yankee hade en V75 vinnare förra helgen iallafall :D

Men nån hit är han ju inte, fast jag har fött upp en som kvalade på en 18 tid förra året som treåring, tjänat 13 000 men hon har en väldigt ful has... :cry:

Kan inte ens påminna mig om att jag sett någon Gum Ball avkomma "live"....

Jag vet en, och det är en häst med fin exteriör men nåt fel är det då, eftersom han inte går en tid under 20......såld till Norge för ett tag sen och de har gnetat på utan resultat....

:rofl:

Så måste det vara!:idea:
Fick lov att söka på honom för att se om han varit på G nåt mer, och tro på sjutton, hans ska starta nu på Söndag efter några månaders frånvaro!
Hans senaste tider inklusive ett kval: 23.4, 20.7, 22.7, 22.3, 21.6, 23.3, 26.6 - och nej, det är inte på 4120 meters distans....
Blir det en tid under 20 nu ska jag bjuda alla på tårta!!:devil:

Sandrah/ Som är glad hon inte köpte den hästen iaf ;)

Måste i och för sig lägga in en kommentar annars gällande Gum Balls avkommor i övrigt....
Han har ju ändå "bara" lämnat 244 stycken vilket är förhållandesvis lite i jämförelse med många andra avelshingstar. Dock har han ju ända lyckats få fram ett bra snitt på det vad gäller insprungna...så jag skulle iaf inte klassa honom som en av de allra sämsta....

Nasdaq Boy som ska ut på Kalmar på lördag är efter Gum Ball och han har väl sprungit in en styv mille i alla fall...

Nasdaq Boy som ska ut på Kalmar på lördag är efter Gum Ball och han har väl sprungit in en styv mille i alla fall...

Toy Ball närmar sig miljonen också, men jag tror att förväntningarna på Gum Ball var stora och de flesta ser främst på unghästprestationer, tror jag.

Jag trodde mkt på Västerbo Gracias och Anders Crown... Det visar väl hur mkt jag kunde:crazy: :rofl:
//C

Men Yankees äldsta avkommor är ju bara 4 år än.
Dom är stentuffa, dom hästarna jag träffat efter honom, (är en hel del).
Kommer säkert visa sig mer.
<--- Där har ni förresten hans bästa avkomma just nu. :D

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: enough
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
812
Senast: Red_Chili
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 441
Senast: EZMK
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
516
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka