Har varit iväg och dömt i helgen och är så himla kluven inför domeriet. Tycker att det är jättekul med kidsen och tar alltid tid på mig att skriva mycket på allmänna och lyfta det positiva. Fick jättefin feedback från flera ryttare och det är jätteroligt! Men. Blåste ut ett häst för den gjorde nåt knas i ett upptag genom ett hörn och blev ordentligt halt genom kortsidan. Naturligtvis skapade det massor av besvikelse hos hela teamet runt hästen och jag får ångest över att gjort dom besvikna. Hästen var ok ute på framridningen sen men vad skulle jag göra? Låta den halta vidare och hoppats att den skulle bli bra? Det är inte heller rimligt men skit att det är så jobbigt att behöva ta dom där besluten. Jag fattar att det finns massor av domare där ute som bara blundar och ser åt ett annat håll när de ser felaktigheter. För hvete vad utsatt en känner sig.
Dessutom var tydligen någon missnöjd med att min pyttehund sov i mitt knä när jag dömde. Orkar inte alltså. (Bilden är mellan klasser, när jag dömer ligger han i knät)
Visa bifogad fil 155369