Stormurmästerskapen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stormurmästerskapen!

Jag ska ställa upp i in allra första tölt ;)

Får se hur det går....

Jag ska ditt i morgon och kolla!

En från mitt sommarstall ska tävla så ska åka med henne och hejja på!

Kanske fotar om det inte regnar.

Jag känner några som ska vara med på Stormurmästerskapen!
Nån som vet hur det gick för Kajsa Svensson & Myrkva?

Knappislån

Hejsan!

Nu får ni ta och berätta hur det gick :)

För mig gick det superbra:laugh: Ligger 3:a i femgången efter uttagningen, Vallen gick superbra. Passen o tölten behöver bli starkare, men vi fick 4,5 or o nån 5 a på pass o tölt :laugh: på galopp skritt o trav fick vi 5,5or och flera 6 or med kommentarerna: Fin ridning, trevlig form, lösgjord, spänstig trav och trevliga rörelser, fick även en 6,5a på traven.

Råkade få en miss i galoppen då han va inställd på pass så de blev en liten bit pass en bit innan han fattade galoppen o de gav 1p avdrag men vi fick 5-5,5or och 2 6or iaf.

Men jag e supernöjd och glad för de e vår andra tävling och vår första regionala:laugh:

Tölten gick sådär vi hamnade nånstans i mitten, fick 5,5 och 5 or på korta tölten men ökade e inte tillräckligt stark än. Bilder kommer imorgon eller på måndag:)

*kl*

Själv har jag suttit som domarsekreterare hela dan. KALLT! Men väldigt kul. Dagen bjöd på ganska dålig ridning på en del håll men också mycket fina ritter! Speciellt Nicolina Marklund på Thor är ju helt otrolig! Jag måste säga att det är väldigt nyttigt att sitta som domarsekreterare, man lär sig mycket!

Silversvart - Jag kopplade aldrig att det var du som red på hästen Valtýr. Trevlig häst!

Själv glömde jag bort namnet på hästen jag vetrinärbesikade :o
Alltså vart han är från, men det gick bra iaf.

Kallt var orde! ´
Synd att det regnade på förmiddagen, men det blev ju riktigt fint väder på eftermiddagen!

Fotade ytters lite.
Bifogar några bilder, vet inte vilka det är på, förutom sista eipaget.

IMG_8226_redigerad-1.jpg

IMG_8298_redigerad-1.jpg

IMG_8264_redigerad-1.jpg

Och Eva och Tinni
IMG_8416_redigerad-1.jpg

Den översta bilden är i allafal på Josefin Ewert och Ósk från Lövstaholm.

..Och tvåan heter hästen iaf Isak från Lövhagen.
Trean är Susanna henry på Bára och den sista visste du redan.
Var det inte hon som fick gult kort för grov stångridning?

Hej! Jag var också med på Stormurmästerskapen, fyrgång och tölt. Han stack med mig i traven i fyrgången. Men fick ändå ganska bra poäng för att vara första gången jag tävlar på min nya häst. Gick till B-final i tölten (oväntat) Med slutpoängen i kvalet 4,43. Vilket var lite konstigt. Men Fick 6.5 för galoppen och kommenterad kan bli bättre. Så det är jag nöjd med. Också tölten i fyrgången 5,5 men skritten 2,5 vilket drog ner hela slutpoängen. Han hoppade runt som han brukar i skritten och ville bara springa. Men det gjorde ingenting, man är ju med för att ha roligt! Hur gick det för er allihopa? Mvh kristina

för mig gick det ganska bra. min häst minning är så sjukt stark och pigg. på uppvärmningen när jag skulle trava så sänkte jag bra händerna och drev på och hon började galoppera. hon kändes så stel och stark men när jag gick in på banan gick det bättre. fick inga poäng men slutade på 4,70 vilket är ganska bra med tanke på hur dålig hennes korta är nu:P red b-final idag. gick bättre i traven skritten galoppen och ökade tölten men den korta drog ner poängen jätte mycket. slutade på 4,73 med bla 6 i ökade tölten:)

jag är jätte nöjd med min lilla kolur:) fast han är så jobbig när man tävlar på bortaplan. han är helt okoncentrerad och ska bara titta på allt, i traven och skritten gick han bara och slängde med huvudet. om ni såg en liten svart häst i femgången som gnäggade stup i kvarten var det han:P
vi förbättrade tölten, var så glad för det är hans sämsta gångart men vi fick 5:or vilket vi aldrig fått förut! har bara fått 4,5. passen gick inte:(
vi fick också jätte bra poäng i skritten fick 5,5:or vilket vi heller aldrig brukar få för han är så stressad!:) annars fick vi 5,5 och 5 i trav och galopp, inte så bra med tanke på att vi får 6 annars
bilder kommer

Vet någon hur det gick för Eva/Tinni och Johanna Olander/Silfri i går??

Jag var med Eva i lördags.
På T3 fick hon 2,93 och på V2 4,37

Johanna mådde dåligt och red bara T3 där hon kom till final(mins ej a eller b) men tror hon strök sig från den.

..Och tvåan heter hästen iaf Isak från Lövhagen.
Trean är Susanna henry på Bára och den sista visste du redan.
Var det inte hon som fick gult kort för grov stångridning?

Ok, tack.

Jo Eva fick två gula kort pga stångridning.

Så nu har jag ridit finalen och det gick bra :laugh: han var rätt trött idag har vart en hård helg för honom, han är ju bara 5 år och det är andra tävlingen för både han och mig.

Fick något sämre poäng än igår då han inte riktigt orkade ta i lika mkt, men vi behöll vår 3:e plats och jag är jätte glad :laugh:

Vad händer om man får gult kort med poängen? vet en som fick det i min final men hon slog mig ändå så jag undrar hur poängen från just den domaren blir och hur mkt det drar ner på totalpoängen på det momentet.

Satt dommarsekreterare båda dagarna och nu är jag så laddad att rida ikväll och plocka fram det bästaste ur tottisen!

Många fler "Aha" upplevelser än jag haft på länge!
:bow:
Jag rekomenderar alla som tävlar att sitta som dommarsekreterartrainee åtminstonde någon gång
:)

Senast ändrad av en moderator:

du kanske vill svara på min fråga ovan om gula korten om du vet svaret, bara undrar om de drar ner nåt på poängen eller om det bara är en varning?

För när dom ropade upp poängen sa dom bara gult kort o ingen poäng, finns de nån regel att tex får man gult kort får man en viss poäng tex eller ett visst avdrag?

Jag har inte fått nå gula kort själv men vill lära mig.

Vill också sitta vid domarbordet nån gång, verkar jätte spännande:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hur har ert år varit, ur ett hundperspektiv? Min hund fyllde två i augusti och hon börjar nu kännas vuxen. I våras hade hon en rejäl...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar