Stormen Hans

Har ringt kommunen nu. Svaret är ”jo det kan väl bli överbelastat vid detta väder men du får ringa en VVS-firma. Det kan ju vara problem på det ”stora” nätet också”, det beror ju på om det är hos dig eller utanför”.

Eh jaha?
Så länge du inte har något problem med att det kommer vatten baklänges in i huset hade jag i det läget avvaktat. Mest troligt att systemet är överbelastat och att det löser sig med lite väntan.

Spola minimalt för det har troligen svårt att rinna undan och det är därför det bubblar pga. luften inte kan röra sig i rören. Håll koll på lägsta golvbrunnen, det är där det kommer upp först om det inte finns utrymmer för mer (då måste du sluta helt att hälla ut något i avloppet), eller om det börjar rinna baklänges från kommunens rör (antar du inte vet om det finns backventil som hindrar det)

Om det gått typ ett dygn efter regnet lättat och inte blivit bättre är det läge att ringa efter hjälp. Är det överfullt i kommunens rör är det inget som en sugbil i huset kan göra något åt.

Regnade nåt fruktansvärt i Sälen, minskade sedan ner mot Mora. Uppehåll till Rättvik ungefär och regnar nu på väg mot Falun, men ganska moderat. Mkt vatten i diken och bäckar men vägarna har varit ok så här långt.

Tvärt emot vad många ägare tror så är hästar vattentäta
Fast du skulle sett min shettis och min haflinger i söndags. Shettisen hade ofodrat regntäcke, och haflingern var "naken" som hon brukar vara. De frös så de skakade - båda två... :( Visserligen är hästar vattentäta, men låga temperaturer, ösregn och isvind kan knäcka även den mest härdiga individ...

Halmstad blåser det ordentligt, regnar ordentligt gör det också även om det verkar som att det blir uppehåll emellanåt. Får se hur det verkar när jag väl går ut för att ta mig till jobbet om en lite stund. :cautious:

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 035
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 665
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Tävla/träna trots höglöpande tik hemma?

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka