Fy så otäckt!Där kom åskan igen, rakt ovanför här!
Edit: En blixt måste gått ner rätt nära, det var en rejäl smäll!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy så otäckt!Där kom åskan igen, rakt ovanför här!
Var bor du??Och här kommer det bara småskvättar med regn så det är fortfarande torrt i markerna
Sydöstra Småland utanför KalmarVar bor du??
Så märkligt. Och här - ungefär 15 mil väster om Kalmar - har det inte gjort annat än regnat i flera veckor....Sydöstra Småland utanför Kalmar
Torraste hörnet i Sverige skulle jag tro
När man sitter och tittar på radarbilder ser man hur regnmolnen delar sig och försvinner just precis här
Fascinerande på sätt och vis men tja det regnar verkligen inte här
Jag vetSå märkligt. Och här - ungefär 15 mil väster om Kalmar - har det inte gjort annat än regnat i flera veckor....
Jag hade varit det.Vad är detta? Avloppet blubbar när man spolar. Bör jag vara nervös?
Jag hade varit det. Men du hyr vell?Vad är detta? Avloppet blubbar när man spolar. Bör jag vara nervös?
ja men de bor i USA. Jag får vänta o hålla koll.Jag hade varit det. Men du hyr vell?
Trekammarbrunn? Kan vara bakfall så att regnvatten har fyllt brunnen. Då blir vattnet stående i rören.Vad är detta? Avloppet blubbar när man spolar. Bör jag vara nervös?
Tips på app om man vill hålla koll på åskan. Man kan ställa in så att den varnar när det är åska i närheten. Jag har min inställd på 3 mil så att jag hinner hem om jag är ute med hästarna.Där kom åskan igen, rakt ovanför här!
Aha attans.ja men de bor i USA. Jag får vänta o hålla koll.
Ja, fy, det låter ju verkligen INTE bra! Kan du inte kontakta husägarna om problemet och höra vad de vill att du ska göra? Om du ska avvakta eller kontakta någon typ av hjälp, menar jag.Vad är detta? Avloppet blubbar när man spolar. Bör jag vara nervös?
Undrar om det är för att det blåser så och regnar, att det blir något med trycket.Ja, fy, det låter ju verkligen INTE bra! Kan du inte kontakta husägarna om problemet och höra vad de vill att du ska göra? Om du ska avvakta eller kontakta någon typ av hjälp, menar jag.
Jo, det är väl mycket möjligt. Som husägare hade jag nog försökt att i alla fall få kontakt med min rörmokare för rådgivning. Det kanske inte är någon fara alls, men det är ju svårt att veta!Undrar om det är för att det blåser så och regnar, att det blir något med trycket.
Kan vara. Så om inget mer händer kanske det går att avvakta någon dag eller bara informera husägaren om observationen. Men det kan också vara tecken på stopp någonstans som behöver spolas bort.Undrar om det är för att det blåser så och regnar, att det blir något med trycket.