Det har slutat regna! Tack för det! Men blåser gör det och träd faller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heldigvis er de det! men med 88mm regn på 24 timer, hele paddocken er en søledam, 12 grader og vind så ble min hest inne i dag. Hater det, men i dag var det greit. Det skjer ca 4-5 dager pr år, hater det hver gang.Tvärt emot vad många ägare tror så är hästar vattentäta
Ja, "min" bonde trodde på en sommar torrare än 2018... Har inte pratat med honom på ett tag, så jag vet inte alls hur det går för honom nu...Vilken konstig sommar det blev… förberedde mig för torka och sen blev det istället den blötaste sommaren på mannaminne
Jag var orolig för samma sak med mina så jag skördade en del i förrigår för att i alla fall få njuta lite av dom.Många av mina dahlior är jämnade med marken. De överlevde stormandet i juli men står inte pall för vindkasten nu. Då är de ändå rejält uppbundna och uppstöttade med allt möjligt. Men det är rejält med kraft i vindkasten. Knäckande att se det jag längtat efter hela sommaren ligga och dö på backen nu
Jag vet inte. "Min" bonde fick ca halva förstaskörden pga torkan. Han var sedan så glad när det började regna och var nog hoppfull inför en andraskörd. Nu vet jag inte alls hur det går, och min panik över foder fortsätter...Hur går det med skörden? Förstaskörden blev väl mindre pga kall torr vår och sedan varmt och torrt. Men alla hoppades på att andra och tom tredjeskörden skulle bli bättre. Vilket kanske inte är så troligt mtp Hans?
Nu vet jag inte hur det ser ut i övriga Sverige men här har det inte varit många dagar med uppehåll sedan det började regna i slutet av juni. Så även om Hans kommer med mer så gör inte Hans så mycket till eller från då det kommit så mycket nederbörd under senaste månaden.Hur går det med skörden? Förstaskörden blev väl mindre pga kall torr vår och sedan varmt och torrt. Men alla hoppades på att andra och tom tredjeskörden skulle bli bättre. Vilket kanske inte är så troligt mtp Hans?
Här körde jag förbi ett fält med säd som lagt sig och det är nog Hans förtjänst, men de andra fälten med svartnande säd beror nog på det myckna regnandet som varit i juli. Tvivlar att de kommer kunna skörda så mycket, när det väl torkar upp, utan de får nog plöja ner allt. Någon andra skörd av foder är tveksamt eftersom det regnat så mycket att det varken går att slå eller torka. Får hoppas på en torrare senare del av augusti och hösten så det går att skörda då.Hur går det med skörden? Förstaskörden blev väl mindre pga kall torr vår och sedan varmt och torrt. Men alla hoppades på att andra och tom tredjeskörden skulle bli bättre. Vilket kanske inte är så troligt mtp Hans?
Jag hade föreställt mig att det skulle vara jobbigare att ta sig hem än det blev. Tog bara 35 min från SKF till Lindome. Fast slutar kl 15 så innan rusningstrafiken.Läste just på GP att ett träd fallit ner över två bilar i centrala Göteborg. Hoppas verkligen inte att det satt någon i dem utan att det var tomma bilar. Får se upp när jag ska hem sen jobbar i centrala Göteborg. Usch.
Japp, jag är till och med rädd för en snabb handtvätt när det åskar...Vill också passa på att varna för vattenledningar vid åska, blev nyligen typ träffad av blixten genom diskhon i stallet (Hans är dock oskyldig till det).