Sofie.S
Trådstartare
Om dotterns intresse för ridning håller i sig skulle jag vilja köpa en ponny. Men går det att kombinera mor/dotter i önskemål kring storlek på ponny?
Jag är 164 cm lång och väger 58-59kg. Jag har ridit c-ponny och tyckt att det känns helt okej. Klart det skulle vara optimalt med tex d-ponny men för att enbart motionsrida utan träning har c-ponny känts okej.
Dock är min dotter liten (!), hon fyller sju år och är endast 110 cm lång. På ridskolan har de c-ponny som minsta storlek och det är helt okej, då de är snälla och rutinerade. Hon har ibland fått rida d-ponny men det är verkligen inte optimalt
Min fundering är, vem av oss måste tumma på vad vi vill ha?
B-ponny är för liten för mig med optimal för henne.
C-ponny känns i största laget men okej för mig.
Jag skulle kunna tänka mig en b-ponny som är inkörd, så jag kan komplettera hennes ridning men annan motionsform. Men av egoistiska skäl skulle jag ju hellre rida
Dottern på en c-ponny.
Hur tänker ni andra som delat ponny med era barn?
Jag är 164 cm lång och väger 58-59kg. Jag har ridit c-ponny och tyckt att det känns helt okej. Klart det skulle vara optimalt med tex d-ponny men för att enbart motionsrida utan träning har c-ponny känts okej.
Dock är min dotter liten (!), hon fyller sju år och är endast 110 cm lång. På ridskolan har de c-ponny som minsta storlek och det är helt okej, då de är snälla och rutinerade. Hon har ibland fått rida d-ponny men det är verkligen inte optimalt
Min fundering är, vem av oss måste tumma på vad vi vill ha?
B-ponny är för liten för mig med optimal för henne.
C-ponny känns i största laget men okej för mig.
Jag skulle kunna tänka mig en b-ponny som är inkörd, så jag kan komplettera hennes ridning men annan motionsform. Men av egoistiska skäl skulle jag ju hellre rida
Dottern på en c-ponny.
Hur tänker ni andra som delat ponny med era barn?