Jag har lite svårt för argumentet "man ska inte köpa en ponny att växa i" i såna här sammanhang, som att det bara finns två alternativ - redan (nästan) på gränsen till för liten, eller alldeles för stor.
Jag tror de flesta som tycker ponnyn är i minsta laget inte menar att TS ska köpa en d-ponny till flickorna, utan en ponny som fortfarande är lagom stor nu för den äldre flickan (en treåring är ju ändå för liten för "riktig ridning" oavsett hur liten ponnyn är) men som inte blir urväxt lika snabbt. Typ en större b-ponny.
Är man 135 cm lång (har för mig att TS äldsta dotter var nåt sånt?) så är ju inte en större b-ponny (t.ex. runt 125) FÖR stor, men inte heller för liten. Utan precis lagom, och med möjlighet att växa en del innan den blir för liten.
Nu har jag sett att TS bestämt sig för den lilla prickiga ponnyn så önskar lycka till och hoppas du och flickorna får mycket kul med den
Det här är bara en allmän reflektion kring att alternativet till "nästan för liten" skulle vara "alldeles för stor".