Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Det normala är ju att behöva vänta en månad bara för att få felsöka på märkesverkstad och sedan få vänta minst en månad på att få felet åtgärdat :down:
Va? Inte har vi haft såna tider. Det brukar gå fortare. Det jag exploderade mot mest var att de skulle felsöka 2 ggr. Man felsöker tills man hittar felet.

Va? Inte har vi haft såna tider. Det brukar gå fortare. Det jag exploderade mot mest var att de skulle felsöka 2 ggr. Man felsöker tills man hittar felet.
Jag har fått felsöka två gånger också, då verkstaden inte godtog första verkstadens felsökning. I "min" stad var det typ två månaders väntetid på felsökning

De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara är halvljus (vill inte ens veta hur helljusen är :nailbiting: ), och kan inte för mitt liv förstå hur det är lagligt med så skarpa lampor. Om jag som ung, frisk person med utmärkt syn tycker att de är störande vill jag inte ens veta hur de påverkar äldre personer. Det känns faktiskt riktigt läskigt!

Är på väg till Stockholm över helgen. Är stressad över att jag har glömt packa något, tåget är över en timme försenat och när jag skulle på tåget med min enorma resväska, en ryggsäck och en kasse ramlar jag ner på knä och kommer knappt upp igen 😂. Känns som allt kommer gå fel den här helgen.

De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara är halvljus (vill inte ens veta hur helljusen är :nailbiting: ), och kan inte för mitt liv förstå hur det är lagligt med så skarpa lampor. Om jag som ung, frisk person med utmärkt syn tycker att de är störande vill jag inte ens veta hur de påverkar äldre personer. Det känns faktiskt riktigt läskigt!
Blev så uppjagad att jag googlade, och tydligen är jag inte ensam om att störas av detta! Hoppas att det kan bli någon slags förändring🤞 https://www.theguardian.com/uk-news...ent-review-headlight-glare-drivers-complaints

Min verkstad har slarvat bort mina vinterdäck till nya bilen. Hämtade ut de till gamla bilen i somras och lämnade in de till nya 1 v senare. Men nu har det visat sig att den ändringen aldrig registrerades och det verkar inte så enkelt som att man lagt de nya på de gamlas plats. Verkstan har sagt att man står för det om de inte hittas, men ändå. Och min 10 dagar gamla frys måste troligen bytas pga felkonstruktion. Aningen less.

Jag har fått en del helljusblinks när min automatiska avbländning är lite sen.

Spöken, monster, häxor o. s. v.

Inte i sig själva förstås. För min del får de spöka, häxa och busa bäst de vill! Men, vi bor numera på landet utan barn i direkt närhet. Vi har inte räknat med några spök-besök i dag, och har inte halloweenpyntat något. Där vi bodde tidigare (vanligt villaområde) var regeln att barnen endast knackade på hos de hus som hade tänd halloweendekoration vid ytterdörren. D. v. s. vi, som inte har en enda liten pumpa så långt ögat kan nå, vill inte få besök av spöken, mumier, skelett eller för den delen prinsessor, hockeyspelare eller några andra godissugna barn. Vi har inte ens något godis hemma.

Men nog sjutton har det ringts på ringklocka, knackats på dörr och fönster, och sprungits runt huset ändå... :meh:

Jag har en sjukdom som gör mig ljuskänslig. Försökte köra bil med vanliga glasögon men får migrän direkt så det är solglasögon som gäller.

Spöken, monster, häxor o. s. v.

Inte i sig själva förstås. För min del får de spöka, häxa och busa bäst de vill! Men, vi bor numera på landet utan barn i direkt närhet. Vi har inte räknat med några spök-besök i dag, och har inte halloweenpyntat något. Där vi bodde tidigare (vanligt villaområde) var regeln att barnen endast knackade på hos de hus som hade tänd halloweendekoration vid ytterdörren. D. v. s. vi, som inte har en enda liten pumpa så långt ögat kan nå, vill inte få besök av spöken, mumier, skelett eller för den delen prinsessor, hockeyspelare eller några andra godissugna barn. Vi har inte ens något godis hemma.

Men nog sjutton har det ringts på ringklocka, knackats på dörr och fönster, och sprungits runt huset ändå... :meh:
Men hur kommer de dit? Hade blivit vansinnig och polisanmält.

Jag har fått en del helljusblinks när min automatiska avbländning är lite sen.
Inte konstigt, eftersom automatisk avbländning fungerar väldigt dålig.

Det blir färre fel/störningar om man bländar av/slår på helljuset manuellt.

Automatiskt lyse på bilar är ytterligare ett sånt där stödsystem på bilar, som är tveksamt, men det går ju åtminstone att sätta på manuellt (så vitt jag vet) på alla bilar.

Det finns vettiga stödsystem som autobroms, och ovettiga som VW variant av "lane assist".

De senaste dagarna har mitt flöde på Insta varit fullt av så kallade gulliga filmer med barn och hästar. Små barn som leder en vuxen häst, ett barn som knappt kan gå kryper framför en häst, treåring som pussar på ett föl o s v. Jag kan inte se det gulliga, jag ser bara riskerna, hur ett stort flyktdjur springer över det lilla barnet och krossar det. Fruktansvärt oansvarigt enligt mitt sätt att se.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 599
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 979
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 849
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 034
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar