Wow ... själv.Wow...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow ... själv.Wow...
Ja...det var fel.Oavsett informerar man väl om att man dragit in behörighet och isf varför?
Även ungar som "kan" rida borde lära sig att hålla i manen.Varför ska ungar hoppa och galoppera när de inte har någon balans och studsar runt o drar ponnysarna i munnen?
"Åh, va duktigt hen är! Va modig som hoppar!" Jadi jadi jaa
På djurens bekostnad..
Om Nissen tänkt efter hade han insett att @pepp får betalt för att hinna utföra sitt jobb och inte antalet timmar hon är där eller om hon börjar 04:55 eller 05:05. Det är så typiskt vid upphandlingar att jobbet går till den som bjuder lägst, sen att de anställda ska hinna sköta sitt jobb och helst störa så lite som möjligt verkar inte gå in i huvudet på en principryttare som stirrar blint på klockan och sina paragrafer. Det är inget han har ont av om hon kommer lite tidigare till ett jobb hon sköter till punkt och pricka sedan flera år tillbaka.
Nissen jobbar inte ens på vårat kontor... så vad han ska bry sig i vad jag har för behörighet vette gudarna.
Det ska iallafall vara ordnat nu!
Håller fullständigt med dig! Och ibland är ungarna inte ens modiga utan är rädda och det är föräldrarna som tycker att det är viktigt att ungen är modig och minsann hoppar!Varför ska ungar hoppa och galoppera när de inte har någon balans och studsar runt o drar ponnysarna i munnen?
"Åh, va duktigt hen är! Va modig som hoppar!" Jadi jadi jaa
På djurens bekostnad..
Jag såg något liknande om Björk.Eftersom jag är allmänt sur och stör mig på allt så blev jag extra uppretad på ett fb-inlägg.
Nän hade delat en artikel från en kvällstidning om Robyns lägenhetsrenovering. En man hade frågat "vem är Robyn". Då svarar en äldre manlig professor emeritus och över 90: "en flicka som sjunger".
Jag blev så uppretad. Flicka? Som sjunger?
Hon är internationellt känd artist.
(nu måste jag sluta reta mig på allt)
Nej, men det är tyvärr allt för vanligt att de som städar får springa benen av sig för att företaget som vann offerten räknar på ett minimum av personal och folk blir irriterade för att de inte hinner med.Det finns ingen motsättning mellan lägst pris och god kvalitet. Det handlar ju om vad du har ställt för krav.
Nej, men det är tyvärr allt för vanligt att de som städar får springa benen av sig för att företaget som vann offerten räknar på ett minimum av personal och folk blir irriterade för att de inte hinner med.
Städ är en jättesvår bransch att upphandla och det blir lätt fel för både personalen och myndigheten, jag är helt med på det! Men det är inte så enkelt som att det beror på att man har upphandlat till lägsta pris.Nej, men det är tyvärr allt för vanligt att de som städar får springa benen av sig för att företaget som vann offerten räknar på ett minimum av personal och folk blir irriterade för att de inte hinner med.
Obegriplig rent ut sagt....Nu kan jag inte hålla tyst längre men alltså reklamen här på Buke med potatis och lök på fötterna WTF?
Jag har ju tyvärr sett företag som minskar ner på personalen efter en tid, de har då varit fler men jag antar att om de får mer jobb så istället för att anställa fler flyttas en del men de som är kvar förväntas göra lika mycket som när de var fler.Städ är en jättesvår bransch att upphandla och det blir lätt fel för både personalen och myndigheten, jag är helt med på det! Men det är inte så enkelt som att det beror på att man har upphandlat till lägsta pris.
I en upphandling jag gjort körde jag I call bullshit eller som det heter med finare ord - provstädning.
Klarade de inte provstädningen med den avverkningsgrad per timme som de angett så gick de inte vidare.
Problemet i städbranschen är också att bestämma vilket mervärde man ska ha om man nu inte använder lägsta pris. Jag har ännu inte sett något bra.