Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch fan det stör jag mig på också Jag stör mig på det här med avskedandet inom AF också. Jag får faktiskt hjälp av AF med min lön och min stackars handledare har ju hundratals som han ska tydligen hjälpa jag fick ju noll hjälp därifrån i arbetssökandet pga det, men fick däremot kontakt med någon som kunde hjälpa mig via AF tack vare mitt handikapp. Men hur tänker man att det ska hjälpa dessa som behöver hjälp med att hitta jobb genom att säga upp folk, det är väl fler anställda som behövs?Folk som bemöter mig och mina jävligt duktiga kollegor med skadeglädje och total empatilöshet. Tyck vad fan ni vill om Arbetsförmedlingen men när folk kommer till oss brukar vi inte hånskratta åt deras situation iallafall. Det var mitt enda bittra inlägg idag, återkommer eventuellt med ett nytt imorgon?
Jag stör mig på mina nya glasögon. De är bra och snygga men när jag ska ligga ned på sidan så trycker de lite in i pannan
Jag stör mig på att jag stör mig på att media har sådan enorm uppmärksamhet på förintelsen.
Jag menar - det är ju orhört viktigt att hålla det aktuellt och inte glömma. Men samtidigt så är livet nu så fullt av tragik och elände att jag får lite svårt att orka med förintelsen också. Slå mig.
Just nu stör jag mig på att min man torktumlat min tröja som jag har på mig. Nu är den 1 dm kortare i midja och ärmar.
Jag ser ju ut som Nalle Phu i den
Det hör var ju lite lustigt . Alltså inte det du stör dig på utan att det blev två glasögon-/linsrelaterade inlägg på raken. Jag upptäckte det först efter att jag skrivit mitt inlägg.
Ja, bidrar till att göra Hitler-Nazi-Förintelsen till någon sorts utikum. Och därmed motverkar att se likheter och samband i olika historiska processer och hur samhällen/människor fungerar.Precis! När det står "Det får aldrig ske igen" och så HAR det skett igen, tänker Bosnien och Rwanda och det sker hela tiden. Men det är inte på samma sätt, inte samma folkslag och inte av nazister. Räknas det inte då?
Lite farligt tänk, för då kanske vi inte reagerar så länge det inte sker som i historieboken. Och det lär det inte göra.
Fullt motiverat.Ledsen att jag drar upp störiga saker i trafiken igen... men bilen framför mig som i smärre snöstorm åkte helt utan lampor tända Det enda man såg av raden med bilar som ringlade sig framåt var just de röda baklyktorna, så jag insåg knappt att det var en bil mellan mig och bilen framför den
Folk som bemöter mig och mina jävligt duktiga kollegor med skadeglädje och total empatilöshet. Tyck vad fan ni vill om Arbetsförmedlingen men när folk kommer till oss brukar vi inte hånskratta åt deras situation iallafall. Det var mitt enda bittra inlägg idag, återkommer eventuellt med ett nytt imorgon?
Han är ju jättegullig!