Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Usch, stackars dig! Jag gjorde en sådan stukning när jag gick på högstadiet och gick i de då moderna platåskorna...:o Först stukade jag ena foten på gymnastiken när jag föll ner från en bock, och sedan när jag skulle skutta iväg på ett ben till sjuksyster (med platåsko på den friska foten) ramlade jag i trappan och stukade den andra foten väldigt illa. Läkaren sa att det var nära att ledbandet hade gått av och jag fick samma prognos som du på den foten (andra foten var inte riktigt så illa). Jag var mer eller mindre sängliggande (mest pga att det var båda fötterna:D) i två veckor och sen kunde jag börja hoppa på kryckor för då var den andra foten bra. Sen fick jag färdtjänst till skolan en tid... ha ha, tyckte att det var grymt pinsamt =)

Hur som så läkte det ganska fort ändå, hoppas att det gör det för dig med! Jag vet hur det är att känna sig fysiskt begränsad när man har barn hemma, det är inte så roligt, så jag lider med dig! Tröstkramar till dig!

Sunshine: Tack för de orden! Jag började googla på "dålig tillväxt längd" och hittade massor av info om att det kunde vara turners syndrom och massa annat, och blev lite nojjig. Men jag har släppt det nu, Maja är nog ytterst frisk skulle jag tro!

Ang ålder mellan barnen så har jag 19 månader mellan mina och jag är jättenöjd. Det har fungerat kalasbra, men bara för att det fungerar bra mellan mina barn och för oss som föräldrar, så betyder ju inte det att 19 månader är den "ultimata" längden mellan syskon. Allt är ju individuellt och det beror såklart på massa olika faktorer hur det fungerar med att ett syskon gör entré i familjen. Jag tycker att man ska skaffa ett syskon när man känner att man VILL, inte för att anpassa sig efter en massa regler.

För oss har i stort sett sömnen/läggningar varit det enda problemet. Läggningarna är nu aldrig något problem sen vi tog bort Mys dagssömn, och Majas sömn kan bara bli bättre :D I natt hade hon napp och hon vaknade med 2-3 timmars mellanrum vilket kändes som rena lyxen! Det tar nog ett tag för henne att ställa om sig skulle jag tro, och jag hoppas verkligen att hon ska sova bättre framöver!

//Julia
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag får gå på rehab och kan ju fortfarande gå på core, pilates och styrka men jag får hoppa över när man belstar fotleden bara.

Ang menskopp har jag länge funderat på att införskaffa mig en sådan, både på ÄU och senior har menskopp diskuterats. :) Väldigt miljövänligt om inget annat ..
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Har precis varit på BVC och visat upp yngsta sonens prickar. De har sett ganska olika ut några mm-stora blekröda, en dag hade han hela ryggen full av mm-stora röda med vitt i mitten, han har haft en del nässelutslag, en röd blaffa med vit uppbuktning. Nästan samtliga har försvunnit på ett par timmar till ett dygn och verkar inte ha kliat. Han har några enstaka röda som hänger kvar ännu. Doktorn var säker på att det var på grund av hans kraftiga förkylning. Vi skulle inte smörja med något speciellt.

Calazirya-vad tråkigt det lät med knäet. Sånt gör ju så förbannat ont.

Vindvissla-väntar ivrigt på vad du får för svar. Menskopp och knipkulor är två produkter jag funderar på att införskaffa.

Kaktusblomma-vi har nästan 4 år mellan barnen, inte av planerade anledningar utan att det var svårt att få till det. Vi inser att pojkarna inte kommer att ha samma intresse och aktiviteter som om det var tätare mellan dem. Men just nu i bebisstadiet, den lilla är 3 månader, är det smidigt att ha en stor och hjälpsam kille även om han också har sina behov och trots.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nej fy farao vad jag lider med dig!! Det gör ju s**t ont.. (Fick en häst på mig o det blev samma diagnos). Högläge och mycket vila!

Vindvissla Har funderat på det o väntar ivrigt på fler erfarenheter om det är någon som provat.

*kl*
Nu ska vi trots förkyld Algot (ingen feber) åka till mitt jobb och hälsa på för första gången sedan han föddes, känns skumt, har inte varit där på 6 månader.. När det gäller skaffa barn o fk regler kan jag inte säga annat än att det låter hemska att försöka planera efter dem men att vi verkligen vill ha fler barn med hela hjärtat :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har samma regel här också. Sonen har haft feber i 11 dagar med feber som gått upp över 40 grader under hela perioden, vissa dagar har han inte orkat göra så mycket, andra dagar har han nästan varit som vanligt, lätt att skicka till dagis då. :crazy:

Lyckligtvis var han helt feberfri igår och sov från 18:40 - 10:00. :eek: Nu hoppas jag han är helt frisk, jag har informerat dagis att han inte kommer på hela veckan, vill att han ska få chans att återhämta sig helt nu.

Angående åldersskillnad på barn så planerar jag att inte ta ut spiralen i förtid så minst 6 år mellan mina barn blir det. :angel:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hm ja knipkulor kanske vore nagot for mig ocksa.... Det kandes ungefar som att trycka in menskoppen i ett paket kottfars... Piggen fick jag klippa av for den skavde, men det vet jag att manga andra (som inte fott barn) ocksa fatt gora.

Jag kan inte anvanda tampong for det blir sa himla torrt i mina slemhinnor sa jag hoppas att detta gor att jag kan slippa bindor!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Då kommer jag som är den ni ivrigt väntat på :)
Jag har en menskopp, har haft den i några år nu och är nöjd. Första dagarna brukar jag kompettera med en binda för jag glömmer bort att jag har mens och glömmer lätt att tömma. Enda nackdelen jag kan komma på är att det är lite kladdigt och har man inte tillgång till vatten när man tömmer kan det kännas lite ofrächt.

Cala- Jag fick också en liknade skada i foten för flera år sen. Jag slarvade med rehab träningen och hade under flera år problem med foten. Sen efter min knäskada (samma ben) så tränade jag upp foten också och hade inga mer problem. Så slarva inte med rehabträningen sen. Jag kommer ihåg att jag kunde gå ok på foten efter någon vecka (springa, gå långt, hoppa tog längre tid).
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Låter som de prickar som är här, våra prickar har börjat blekna lite och bli lite mindre...

Jag hittade förresten en menskopps länk http://menskoppen.se/ :)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

turbofling När jag är stressad blir lillkillen det med snabbare än jag hinner tänka det.. Kan inte pappa ta barnen en stund så du kan smita hemifrån och sortera tankar? Kanske ta en promenad eller något annat?


Jag är ganska dålig på att göra saker själv, har inga kompisar här att göra saker med heller. Men på tisdagskvällar har jag tyskakurs :)
Barnens pappa tar mesta ansvaret för Maja på kvällen och när han är ledig men på dagarna måste han jobba.
Sortera tankar kan jag inte, det är för mycket tankar i huvudet. Men det varierar lite hur tankarna snurrar varje dag. Just måndagar verkar vara en extra snurrig dag har jag märkt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kanon! Jag har tomt den for forsta gangen nu, det gick jattebra (men jag hade tillgang till vatten och det kanns som ett maste om man inte har en massa vatservetter med sig)

Den hanger nastan ut. Fast den ar sa langt in den kan vara.... Jag vet att jag inte ser ut som jag brukade dar nere.... bor jag oroa mig?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag har använt menskopp i flera år nu och det är det bästa jag gjort.
Har samma problem som du med tampong så det är idealiskt för mig.

Calazyria: Aj! Hoppas det läker snabbt och bra.
Fick en rejäl stukning en gång när jag snubblade i ett hål.
Asont gör det!

Angående åldersskillnad så blir det ca 3 år mellan Isak och hans blivande syskon.
Känns rätt lagom faktiskt, smidigt också att inte ha två blöjbarn samtidigt och att han är mer självständig och kan leka, klä på sig osv själv.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag är ganska dålig på att göra saker själv, har inga kompisar här att göra saker med heller.

Jag kanske är korkad, men hur har ni tänkt göra om ni nu blir kvar i Österrike? Du vill ju flytta men inte sambon och än så länge bor ni kvar. Hur länge ska du gå runt utan folk att umgås med och saker att göra i ett land du inte vill bo i? :crazy: Jag hade aldrig stått ut. Så jag hoppas det inte är så illa som jag föreställer mig.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hänger den ut även om du är uppe och går?
Min ramlar nästan ut så fort jag sätter mig på toaletten, det "problemet" hade jag inte innan barnen föddes. Antar att det är lite större "där nere" nu.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Man vänjer sig men jag är väldigt glad att skype och msn finns.

Jag hoppas att jag kommer lära känna fler människor så fort jag kommer ut och jobbar/pluggar om vi nu blir kvar här. Sen känns det bättre nu också när Emilia börjat dagis, lite folk där att prata med och kanske kan vi ses i lekparken på eftermiddagarna ibland.

På tyskakursen har jag pratat lite mer med en en tjej, får se om det kan leda till någon vänskap.

Men om vi blir kvar i Österrike så flyttar vi troligtvis till sambons hemstad. Där har jag fått ganska bra kontakt med flickvännen till en av sambons kompisar. Dom har en dotter som är en månad äldre än Maja, hoppas vi kan umgås en del då och hon kan ta med mig på saker så jag lär känna fler (jag är lite för blyg för att våga mig iväg på saker själv).
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag kan ju gladja dig med att det inte var forlossningarna som har gjort att jag ser annorlunda ut dar nere, utan tyngden av ett barn i nio manader. Det ar sakert inte sa for alla, men min doktor forsakrade mig forra gangen om att det blir sa ibland, att allt blir sa nertryckt att det kan ta ett tag innan det ordnar sig. Och ibland gor det inte det alls. Det ar inget som ar trasigt, men lite ihopsackat. Jag har fortfarande ett fullt funktionsdugligt hal och sambon sager att han inte kanner nagon skillnad (fast jag vet inte om jag tror pa det). Men som sagt, vaggarna ar liksom posigare.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nej den hanger inte ut nar jag gar. Fast jag kanner den ibland och om jag spanner musklerna aker den upp en bit.... Dags att borja knipa kanske :D

(jag ar faktiskt duktig och gor pilates, rider och vandrar och joggar....)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Knapplån

Jag har menskopp. Det är mitt bästa inköp någonsin. Nu blöder jag så mycket att jag nästan måste vara med tillgång till toalett den första dagen eftersom jag blöder den full på väldigt kort tid, men det problemet hade jag haft oavsett mensskydd. Jag är lite kort i muffen så jag måste ha den väldigt långt upp. Fast jag har klippt av fnörpen helt skaver den om jag inte har den nästan förbi tappen. Ett tips om ni behöver ha den så långt upp är att känna efter hur ni är gjorda, tappen kan sitta åt höger eller vänster, sätter ni den åt fel håll högt upp kan det läcka.

Och en sak till, släpp efter vacuumet innan ni tar ut den. Speciellt om ni har spiral. Men jag är supernöjd, jag kommer inte byta skydd!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 326
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
380
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 684
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
14 15 16
Svar
310
· Visningar
22 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp