Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Livet är taskigt.

Nu är jag själv helt däckad. Ligger under två tjocka filtar, har ont som 17 i magen och i huvudet. :(

Hoppas ni mår bra iaf och att Maja repar sig fort

Nä livet är verkligen inte rättvist :( Hoppas att det går över snabbt nu så att ni får vara friska allihop.

Men usch då, vilket otur ni har hela tiden.
Skönt att dottern börjat äta igen dock :)
Krya på er!

kl

Inte nog med att Maja ligger pa sjukhuset, nu verkar Emilia ha blivit magsjuk ocksa. Far väl igen nu för att Emilia alltid har varit frisk.

Men då :( stackars liten.

Vad alla är sjuka nu hela tiden.
Tycker det är dags för alla barn och föräldrar att få vara friska nu

Ella äter igen ( yeaj ), men i morse hade hennes ögon kletat igen helt ( hon fick inte ens upp dom ), tog 10 min att bara lösa upp allt klet :/.
Själv är jag inte alls på banan igen, men hyffsat pigg så jag kan plugga iaf..

Turbofling: Näe magsjuka som är så genomvidrigt :(, stackars Emilia

Nejmen vad jobbigt! :( Kom allt klegg över en natt eller har hon haft lite innan? Du är duktig som kan plugga med lillan hemma!

Hon har haft lite lite klet i ögat innan, men i morse var som jag skrev helt igenklistrat. Vi har ögonsalva hemma sedan förra gången, jag ska höra med BVC om jag kan behandla med det.

Både jag och sambon studerar nu, det kommer ju bli en grym lyx när E börjar på förskolan nästa vecka. Tänk dig 5 timmar 3 dagar i veckan, jag kommer aldrig ligga efter mer :D

Haha, hade aldrig funkat för mig :angel: och som tur är har vi rätt till 30 timmar även om vi oftast bara utnyttjar 24h/vecka.

Vi har en heltidsplats ( eftersom vi studerar heltid ) men har inget behov av att nyttja heltidsplatsen nu. Vi börjar med 15 timmar i veckan så får vi se om vi uttökar med en dag till så småning om.

Vi har bara sökt 30 timmar men utnyttjar ju som sagt inte alla timmar. Milton var jätteduktig på att leka själv fram tills ungefär precis när jag började plugga ;). Som det är nu blir jag avbruten MINST en gång i minuten när han är hemma och då får jag inte mycket gjort. :crazy:

kl

Hur vet man om förkyldningen är RS-virus?

Lowe har blivit jättesnorig idag och hostar emellanåt. I stort sett bara i samband med amning, men hostan är ganska kraftig.

Vi sökte 15h, men blev tilldelade heltidsplats iaf eftersom vi studerar heltid.

Jag låser in mig i sovrummet, då får jag vara ifred :D

Sa länge han inte har jobbigt med andningen sa behöver ni inte göra sa mkt mer än kanske ge näsdroppar. Man kan inte göra sa mkt mer än att lindra symtomen iaf.
Om han däremot far jobbigt att andas ska ni aka till sjukhuset med honom.

Maja var förkyld och hostig ngr dagar innan det blev värre och värre. Hall bara koll pa om han verkar ha det jobbigt sa kommer det bli bra.

Senast ändrad:

Emilia blev bra fort, en kväll som hon madde daligt och lite orolig sömn pa natten. Igar var hon lite hängig pa förmiddagen men efter lunchvilan var det full fart igen. Men tror ni inte att jag och sambon är magsjuka nu? Varför inte ta alla sjukdomar pa en gang när man kan sprida ut dom. Det är 12 ar sen jag var magsjuk senast och det far gärna dröja minst 12 ar till nästa gang. Blä vad jag hatar magsjuka.

Det verkar som magsjukebasilusken kommer fran sjukhuset, vara kompisar fick precis samma efter att deras son varit inlagd för ngr veckor sen.

Men trakigast i det hela är ända att vi inte kan vara hos Maja nu, grater bara jag tänker pa det.

Inatt har Lowe haftd et jobbigt med allt snor. Vi har sugit ur näsan flera gånger. Nu imorse hostade han så han kräktes. Det är en riktig slemhosta han har.

Ska ringa barnmottagningen här när deras telefontid öppnar så får vi se vad dom säger.

Till råga på allt så kräktes jag imorse.... inte maginfluensa nu :(

Men huvva vad jobbigt.

Att ha magsjuka är ju vidrigt, men speciellt för er som då inte kan vara med Maja. :( Måste vara tufft. Kram

Ajda:
Huvva huvva, hur gammal är lLowe nu? Antar att han är för liten för hostmedicin ( alá mollipect )?
Hoppas ni får bra råd av BVC och att du *peppar peppar* inte får maginfluensa.

Usch nej, magsjuka är verkligen ingen höjdare.
Vi har klarat oss hittills och jag hoppas vi fortsätter med det.

Igår ringde exet och undrade om sambon behövde jobb.
De sökte visst folk där han jobbar så nu får vi hålla tummarna.
Sambon ringde och pratade med chefen igår. :)

En ganska ordentlig vändning när man tänker på allt som varit, allt strul med exet, allt bråk innan han sas blev ett ex och våran ett år långa vårdnadstvist.
Känns skönt att vi idag är vänner och att han och sambon kan umgås också.

turbofling: Usch för magsjuka, måste vara jättejobbigt att inte få vara hos Maja.
Skickar över lite välmående och styrkekramar

Vi har med en super snorig Algot här som hostar och nyser om vartannat.. har ni provat lyfta huvudändan på sängen? Det och nezeril kör vi med och snart funderar jag på om man kan ge alvedon o hostmedicin till sådana små. Blir det inte bättre får jag ringa BVC o höra.. Ingen kräksjuka dock,:bow: Krya på er!

*kl*

jag har kommit igång med träning ganska bra nu och tycker att mjölken har blivit mindre, kan det ha med träningen att göra?? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar