Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Som jag skrev så väntade vi inte till morgondagen utan fick en akuttid på jouren tidigare idag, där konstaterade man att hon inte var uttorkad ( sköönt ) :)

Tack för övriga tips, isglass ska vi prova i morgon men jag är tveksam. Gjorde saft-iskuber som hon ratade direkt, frukt vill hon inte ha och rostad smörgås gav hon till hunden :/

Men :( stackars lilla snuffsan. Jag har inga bra tips tyvärr men hoppas att hon mår bättre imorgon! Så hjälplös man känner sig!

Har du testat att träffa någon annan med barn som hon tycker om? Och att de äter tillsammans? Tänkte på att många barn äter så bra på dagis tillsammans med andra...

Oj, jag såg inte det jag skrev nog på samma gång men skönt att hon inte var uttorkad iallafall.

Synd att det inte fungerade med frukt, det var det enda jag fick i min dotter innan vi insåg att hon var laktosintolerant. Hon insåg ju så liten hon var (2 år) att hon fick ont i magen när hon åt men frukt gick som tur var att lura i henne och det fick hon ju inte ont av.

Hoppas verkligen att ni får i henne något för man mår ju så dåligt när man inte kan äta något :(

Det enda som fungerar för vår son när han är/varit magsjuk är äppeljuice. Varför just äppeljuice vet jag inte, men han är otroligt förtjust i juice över lag, så just juice är inte så konstigt.

Vi har flertalet gånger fått i honom lite majsvälling genom att hälla i lite koncentrerad äppeljuice i den, likaså vätsekersättning blandad med lite äppeljuice.

Så har han så småningom accepterat clementiner (tack och lov för clementinsäsong...han var nyss magsjuk).

Gissar att ni kanske redan provat äppeljuice och clementiner, men tänkte att det skadar inte att tipsa i alla fall.

Vi brukar placera en flaska i sängen också, så han kan ta om han vill under natten.

Jag lider med er!! Vad skönt att hon inte är uttorkad i alla fall!

Vi ar inne akut med vår lille efter att han inte kissat på 12h (som inte heller var uttorkad tack och lov) och fick tipset att lägga en bit papper i blöjan för att se om/när det kommer någon liten droppe i alla fall.

Hoppas det vänder för henne imorgon!

Usch stackars lilla gumman :(

Jag har heller inga fler tips än du redan fått/gjort men hoppas att det vänder.

Verkar hon pigg ändå? Trots det lilla hon har fått i sig? För då borde det ju vara lugnt än så länge. Dom klarar sig oftast längre än man tror.

Liten uppdatering.

I natt har hon haft jätteont i magen och gråtit av och till hela natten, har dock druckit ca 50 ml välling/vatten. Jag blir nu oroad över om hon är förstoppad ?
Hon har lite feber och hennes allmäntillstånd är påverkat, hon är trött och ledsen mest hela tiden. Ibland glimmar hon till och kan fnissa en stund, men det återgår fort till det sämre igen. :(

Jag ska snart åka hem till lillskruttan nu ( har suttit och tentat från 7.30 i morse =/ ).

Knapplån

Är jag överkänslig nu? Idag när jag lämnade sonen på dagis sa den enda kvarvarande ordinarie personalen till en flicka som just lämnades när vi kom "Sssch Xxxx, inte gråta, då blir mamma också ledsen!".

Alltså - flickan ska känna skuld för att hon gråter när hon blir ledsen över att skiljas från mamman? :mad: Jag blev och är fortfarande väldigt besviken över att de som tar hand om min son dagtid går runt och säger sådana dumma saker!! Eller överdriver jag?

(flickan satt i personalens knä och personalen sa det på ett mjukt sätt, det är själva innebörden jag tycker är hemsk)

Senast ändrad:

kl

Efter en jobbig natt akte vi till barnläkaren med Maja nu pa morgonen. Han gav oss remiss till sjukhuset, mest troligt är att hon har RS-virus. Nu är vi bara hemma och hämtar lite saker och ger Emilia lite lunch. Försöker fa tag pa en barnvakt till Emilia sa vi kan aka bada med Maja. Barnläkaren sa att vi ska räkna med att stanna 3-6 dygn pa sjukhuset. Ska ända bli skönt att hon kan fa lite hjälp med andningen.

Liten uppdatering.

I natt har hon haft jätteont i magen och gråtit av och till hela natten, har dock druckit ca 50 ml välling/vatten. Jag blir nu oroad över om hon är förstoppad ?
Hon har lite feber och hennes allmäntillstånd är påverkat, hon är trött och ledsen mest hela tiden. Ibland glimmar hon till och kan fnissa en stund, men det återgår fort till det sämre igen. :(

Jag ska snart åka hem till lillskruttan nu ( har suttit och tentat från 7.30 i morse =/ ).

Har du provat att ge hemkokt päronmos med vanilj? Det är väldigt gott för de flesta barn, och dessutom är det väldigt effektivt för hårda magar. Päron är såpass saftiga att moset blir väldigt löst dessutom, så barnet får i sig rätt mycket vätska också.

Tack för tipset, det skall absolut provas!

Idag har hon fått i sig lite lite majsvälling. Jag tycker nu att hennes hud är rätt flammig på stora delar av kroppen, vad 17 är det här ? :/

Vi åkte ju in till familjeakuten på deras inrådan i går, men läkaren där ansåg inte att hon var så pass allmänpåverkad så vi fick åka hem. Idag har hon fått i sig lite välling, några gurkbitar och lite majskorn. Är hon inte märkbart bättre i morgon så åker vi in igen och så får dom göra en grundlig undersökning.

Usch, jag är orolig. Hon har aldrig varit så här..

Usch då, stackars er:(
Man blir ju jätteorolig när barnen inte vill äta.
Hoppas det löser sig.

Kanske kan hon bli hungrig om hon är med och fixar mat?
Tänkte om hon känner matoset så kanske det triggar igång hungern.

Isak har gått helt utan blöja nu i 4 dgr och idag har han varit helt torr hela dan:) Märks att han blir stolt över sig själv när han går på pottan istället:):)
Sambon hämtade igår när jag var på arbetsförmedlingen, när jag kom hem frågade jag vad han gjort på dagis. Han svarade då att "de andra barnen fick slå på mig, då var jag dum" :( Idag sade han att de stora barnen gjort det.
Vi pratade med honom och försökte få veta mer samt förklarade såklart att han inte är dum för att andra slåss.

Ingen av personalen nämde nåt om det när sambon hämtade.
Vi har ingen aning om vad som hänt men det är inte första gången Isak säger saker som "jag är dum". förstår inte vad han får det ifrån.

Kul att han klarar sig utan blöja! Vi har ett bakslag som heter duga, Sam har varit torr på dagarna sen i somras, men de senaste 4 veckorna har han gjort allt i kalsongerna. Sen ett par dagar tillbaka har jag blöja på honom igen, bajsiga kalsonger är inte så kul och det är asjobbigt att tvätta alla overaller och kläder hela tiden. Vi lägger ner och försöker om ett tag igen, han har säkert viktigare saker för sig. Han pratar otroligt mycket och lär sig hela tiden. Han gör egna sånger och pratar ofta i "telefon". Igår gick han fram till sambon och sa "Dada are you findushed?" :love: och när sambon sa ja tog han hans tallrik och gick och ställde den på diskbänken! (tilläggas bör att vi aldrig har bett/haft som krav att Sam ska plocka undan efter sig)

Förstår att du är orolig, det är så jobbigt när de små är sjuka och inte ens kan säga hur de mår :(
Hoppas att hon (och ni) får sova gott i natt och att aptiten har kommit tillbaka i morgon.

Kramar om

Hehe vad gulligt :D
Kul när de gör saker spontant sådär.

Jobbigt med bakslag, det är ju så skönt när de går på pottan.

Isak har inte haft speciellt mycket trotsutbrott heller den här veckan.
Nattningen har varit lite strulig med att han gått upp, men löste sig när jag låg eller satt kvar i sängen tills han somnat.
Jätteskönt.

Knapplån

Är jag överkänslig nu? Idag när jag lämnade sonen på dagis sa den enda kvarvarande ordinarie personalen till en flicka som just lämnades när vi kom "Sssch Xxxx, inte gråta, då blir mamma också ledsen!".

Alltså - flickan ska känna skuld för att hon gråter när hon blir ledsen över att skiljas från mamman? :mad: Jag blev och är fortfarande väldigt besviken över att de som tar hand om min son dagtid går runt och säger sådana dumma saker!! Eller överdriver jag?

(flickan satt i personalens knä och personalen sa det på ett mjukt sätt, det är själva innebörden jag tycker är hemsk)

Jag tycker inte alls att du överreagerar, det var verkligen en hemsk sak att säga! :crazy:

Förstår att du är orolig, det är så jobbigt när de små är sjuka och inte ens kan säga hur de mår :(
Hoppas att hon (och ni) får sova gott i natt och att aptiten har kommit tillbaka i morgon.

Kramar om

Vi sov inte alls, E grät mer eller mindre hela natten och hade ont i magen. Idag har jag varit som ett levande lik :(
Men det har nog vänt nu, idag har hon ätit två yoggisar, majs och gurka samt druckit ett glas med vatten. Stundtals på mycket piggare humör.

Får jag inte sova i natt lägger jag mig i garaget:crazy:

Hoppas att magontet berodde pa att hon var hungrig och att hon nu kommit pa att hon vill äta igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar