Sv: Stora snacktråden - förälder
Haromdagen slangde jag tre gummistovlar i papperskorgen, han brydde sig inte det minsta. (han hade slangt alla skorna fran skohyllan overallt i huset och ja vi pratade om det och jag bad honom lagga tillbaka dem. Sen kissade han i sin plastlada med en massa leksaker i, da slangde jag ladan med leksaker (ja, efter att ha pratat med honom) och sa fortsatter det. I morse hade han ett paraply som han forst tittade lugnt och fint pa, sen borjade han harja runt och jag forklarade att man inte kan gora sa inomhus och bad honom sluta, annars tar jag paraplyet. Han fortsatte, jag tog paraplyet och han skrek i en halvtimme. Dessutom gick han in och pissade pa sin filt och en bok, jag hade en lang utlaggning om varfor han inte far kissa dar och hur arg jag var och att nu far vi slanga dem...
Men... det kanns inte hallbart att ta bort allt som han forstor, han skulle inte ha nagra leksaker/klader/skor kvar efter ungefar en dag. Och da kanns det som om han skulle bli annu mer ilsk och uttrakad och forstora annu mer.
Och nej, jag ar inte klen och vek, jag ar en konsekvent mamma med mycket talamod och jag pratar alltid med honom och forklarar.