Sv: Stora snacktråden - förälder
Jag pratade faktiskt med mina Public Health Nurses om det, när Sam var just 2. Det kändes som om det inte gick framåt så värst mycket, man hörde överallt om "ja det sa bara klick och så forsade det fram nya ord hela tiden" typ när ungarna var drygt ett år. De kollade på honom och försökte prata med honom när vi var på 2-årskontroll men han sa inte ett ord som gick att förstå. Men han hade nog typ tio ord eller kanske 20. Det är inte förrän nu i augusti, när han var 2 år och 8 månader, som jag kan säga att det klickade. Och först nu typ denna veckan kan han svara på frågor som "Vad ska du göra med äpplet?" Och svara "Äta det" istället för att säga "äpplet".
Men redan vid 18 månader förstod han rätt så mycket, alltså peka ut kroppsdelar och hämta saker. Det är nog det som är viktigast i den åldern, inte hur mycket de pratar. Och så länge det går framåt så tror jag det är bra.
Sen kan jag tänka mig att det är mycket skönare för barnet när det kan uttrycka sig i tal, det blir ju mycket lättare att förmedla vad de vill.
Cala tack, jag kände för att rymma eller nåt. Med min gosiga bebis såklart, som inte ens har närmat sig sin första trotsperiod utan bara vill kramas och pussas hela tiden. Nu har jag badat och druckit ett glas oboy, och tänker blogga innan jag går och gör min magpilates. Jag har fortfarande ett glapp mellan musklerna, värst är det precis ovanför naveln.