Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Fast då hade ju du för lite mjök från början.
Jag har ju haft mjölk och Milton har gått upp fint hela tiden, är jag som varit lite lat, eftersom jag njuter så mkt mer av att ge flaskan. Sen så är det väll som vanligt att det skiljer mellan landstingen och personalen.

Med första barnet hade jag jätteont av värkarna utan att det riktigt hände något, fick sedan värkstimulerande dropp. Då var det en riktig pina :eek:

Nu med andra barnet så ringde vi efter barnvakt mest för att dem inte skulle behöva komma mitt i natten och så åkte vi in för kontroll. Vi skämtade och pratade som vanligt i bilen med lite uppehåll vid värkarna. Väl framme fick vi komma in på rummet eftersom jag var 5 cm öppen. 2 timmar senare föddes Vera. Fick inte riktigt ont förens de sista minuterna av öppningsskedet.

Så det var väldigt olika båda gångerna.

Jag påverkas också positivt av att amma. Så det borde ju vara lika möjligt att påverkas negativt.

Och lugnande är det som tusan, var hem till en vän igår på fika, satt och snacka i soffan och Tilde ville ha tutte.
Det var 6 barn 3-11 år och 5 tjattrande vuxna och jag sov som en gris :o

Trött blir jag, men inte så jag somnar utan mer så jag går runt och gäspar och är halvseg hela dagen, kommer aldrig igång igen riktigt! Senaste veckan har jag inte ammat så mkt och jag är jätte pigg! :) Så skönt känsla för har inte varit pigg på ett halvår tror jag! Det kom jag på nu medans jag skrev, så det är nog därför jag varit så pigg den här veckan! Det måste jag komma ihåg att nämna imorgon till bvc!

Fast då hade ju du för lite mjök från början.
Jag har ju haft mjölk och Milton har gått upp fint hela tiden, är jag som varit lite lat, eftersom jag njuter så mkt mer av att ge flaskan. Sen så är det väll som vanligt att det skiljer mellan landstingen och personalen.

Jo, självklart skiljer det sig. Jag tycker ändå att det är synd att vissa anledningar ska vara ok men inte andra. Barn till mammor med dålig mjölkproduktion lär ju inte bli mindre allergiska och sjuka (som dom ju tydligen ska bli) än barn till mammor som mår dåligt av att amma, men den uppfattningen kan man ju lätt få om man lyssnar på dom som tycker att man ska amma till varje pris.

Färdigsvamlat för ikväll! God natt!

Jag tokdäckar också av amning. Ibland är det bra, ibland mindre bra :D Men jag blir verkligen så trött att det börjar snurra runt omkring.

Jag kommer aldrig våga sluta amma, hur ska jag kunna sova? Och sova måste man ju med två barn. :eek:

En fraga till med er som har fler barn: Har värkarna känts pa samma sätt med alla barn?

Ja, jag hade liknande smärtor med båda barnen. Förlossningarna var väldigt lika (bra och smidiga) fast 2:an tittade ut efter halva tiden.

Jag blev också enormt trött av amningen.

kl

Igar kväll fick Emilia tag pa en kaffeböna och at upp den. Sen vid läggdags var hon helt galen. Kaffebönor till sma barn ngr timmar innan läggdags rekomenderas inte :)

Vet du något jag inte vet?! :eek:

Jag tror det är dags för en liten kanelgiffel snart... :angel:

Äsch, du är ju gjord för det där, jag blir bara fet och arg:D så jag tänkte bli en svettig karriärist istället:D

Jag har slutat med gifflar, måste tänka på midjemåttet:angel:

Så har jag gjort med alla tre. Jag tyckte inte alls att det var särskilt jobbigt !

Så har jag gjort med alla tre. Jag tyckte inte alls att det var särskilt jobbigt !

Inte säkert att jag hade tyckt det heller om omständigheterna varit annorlunda. Kolik var säkert en bidragande orsak + en massa annat runt omkring som inte gjorde saker och ting enklare.

*halvt kl*

Va ju iaf till bvc igår och tanten frågade mest hur jag kännde för det hela. Om jag tyckte det va sorgligt. Å det tycker jag ju inte igt, direkt. Så hon sa att bara det funkar bra för oss så är det de bästa! Så har bestämt mig för att amma på natten och morgonen. Även under dagen om jag har mkt mjölk vilket inte händer så ofta men ibland. Annars blir det ersättning under dagen! :)
Hon va mkt mer förstående än vad jag trodde att hon skulle vara!

*halvt kl*

Va ju iaf till bvc igår och tanten frågade mest hur jag kännde för det hela. Om jag tyckte det va sorgligt. Å det tycker jag ju inte igt, direkt. Så hon sa att bara det funkar bra för oss så är det de bästa! Så har bestämt mig för att amma på natten och morgonen. Även under dagen om jag har mkt mjölk vilket inte händer så ofta men ibland. Annars blir det ersättning under dagen! :)
Hon va mkt mer förstående än vad jag trodde att hon skulle vara!

Vad skönt! Alla bm är ju inte rabiata amningsförespråkare.

Kl

Min 6 km promenad sket sig, det började blåsa och regna, inte så mysigt att vara isaac på ryggen då. Så jag avbokade sams barnvakt och nu har det klarnat upp.... men jag hoppas jag kan rida lite idag, har hoppträning på måndag.

här är det strålande solsken idag!

Min svärfar är potatsodlare och har självplocking idag, det brukar vara en masa folk och snart ska Moa och jag åka dit med lite fika och hälsa på:)
Sen ska va ta med min systerdotter därifrån och åka på home-party med inredningsgrejer, skoj!

Igårkväll var vi ölands skördefest en snabbis, sen var moa trött för hon sov mellan 00-04!!!! 4 hela timmar!!Det har inte hänt på många månader!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar