Stora shoppingtråden III

Fått in en fin slant från ett konsultuppdrag och tänkte investera i en lång vinterkappa.

Berätta allt för mig om era UHIP-erfarenheter!

Och är Cavallo Meadow ett rimligt, lite billigare alternativ?
Jag älskar UHIP men har slutat köpa. Kvaliten motsvarar inte priset. Tyget och dragkedjan mm håller. Men fickorna gör det inte och framförallt så på alla plagg därifrån jag haft med foder (ice kappa, 365 jackor, västar mm) så blir fodret klumpigt och ojämnt efter tvätt.

Det blev en Frost 1.0, Hööks hade fet rea, så värt att prova. Hoppas den kommer innan jag ska ha två veckor på en inspelningsplats utomhus, resten i filmteamet har liknande jackor så det verkar vara ett vinnande val för att hålla sig varm 😅.

Eller så är det trendigt i Stockholm med långa dunjackor?

Det blev en Frost 1.0, Hööks hade fet rea, så värt att prova. Hoppas den kommer innan jag ska ha två veckor på en inspelningsplats utomhus, resten i filmteamet har liknande jackor så det verkar vara ett vinnande val för att hålla sig varm 😅.

Eller så är det trendigt i Stockholm med långa dunjackor?
Läste igår någon krönika (?) från Svd som kallade liknande jackor för "Mammakorv" 😂

Edit: beskrivs som en formlös duncylinder som tycks kväver västvärldens kvinnor, och som oftast ses tillsammans med träningsleggins, vattenflaska och barnvagn.

Måste vara en Sthlms-grej antar jag, lite som Canada Goose var poppis bland Östermalmskidsen. Tvivlar på att nån av dem planerat bege sig på en expedition till Arktis, lika lite som de som bär mammakorven planerar att mocka skit i ett kallstall eller rida ut i -15.

Hahahha men gud så roligt, tänk att störa sig på en dunjacka. Och är hästfolk trendsetters? Känns som att långa dunjackor har varit grejen för oss i 3-4 år?

1000024426.webp

Jag älskar UHIP men har slutat köpa. Kvaliten motsvarar inte priset. Tyget och dragkedjan mm håller. Men fickorna gör det inte och framförallt så på alla plagg därifrån jag haft med foder (ice kappa, 365 jackor, västar mm) så blir fodret klumpigt och ojämnt efter tvätt.
Japp, särskilt 365 har jag det problemet med att fodret blir ojämnt.

Apropå mammakorv så har inte Uhip dun i sina jackor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 366
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 610
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 068
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 941
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka