Stora shoppingtråden III

Budade hem ett Fager Anna Beval på tradera idag.
Screenshot_20250208_185731_Tradera.webp
Hoppas det kan ge den lilla extra bromsverkan som behövs på ponnyn vid hoppning. Han går idag på ett bett med samma mundel men vanliga bettringar och trivs väldigt bra, men när de hoppar så går det fortare för varje hinder :angel:

Forsøker hitta nye 100 g stalltäcken til min lille trollunge som forstör alt. Noen som har ärfarenhet med waldhausen comfort? Det har 840 denier så håper det holder. Men usikker på storleken.
1000003848.webp

Apropå vinterjackor, jag har massor med Uhip men ledsnat på kvaliteten (blir lätt smutsiga, besvärliga att tvätta, material som går sönder så fort man tittar på en spik ;) ) och priset så köpte denna billiga Parkas på Hööks och är SÅ NÖJD!

https://www.hooks.se/ryttare/damklader/ridjackor/parkas-morell-2-0-jh-collection

Varm, skön och bra att både rida och göra stall grejer i.
Inte tvättat ännu, och svart är opraktiskt för att svett från hästar blir vita märken med en gång men till det priset kommer jag vara nöjd även om den tvättas dåligt.

En annan ytlig sak jag ogillar med Uhip (och ja, jag har FEM jackor och kappor från Uhip 😅 så det finns massor med bra grejer med dem, de är lätta, varma och har t ex bra längd på ärmarna med möjlighet att knäppa upp armen vid behov osv) är att de är så plufsiga över magen?!
Vet inte hur många som tänkt att jag skulle vara gravid när de sett mig i framförallt kappan 😅 men flera har till och med frågat 🙄
Och nej jag är inte trådsmal på något vis men de flesta andra plagg sitter över axlarna och ”ramlar” sedan rakt ned, medan Uhip lägger en luftkudde över min mage 😁
Kanske är jag som är konstigt byggd? Men jag tycker många andra (fotomodeller) också får den där pluffen över magen?

Och det spelar som sagt absolut ingen roll, vad gäller kläder är det framförallt hur praktiska och användbara de är som spelar roll. Men just vid ridning gillar jag att man kan se en bra siluett på ryttaren så lite stör det mig… men är det -15 skulle jag rida i en maskerad kostym föreställande en groda om det var varmaste alternativet förstås ;)

Bifogade filer

• IMG_2176.webp
    IMG_2176.webp
    1,3 MB · Visningar: 122
Håller med om uhip. Gillar dem mycket men tycker det är under all kritik hur lätt de går sönder. Dragkedjorna är ju värdelösa och i ena kappan har det gått hål på fickan. Tyget känns så skört!
Min valack som har lite koncentrationssvårigheter noppar och småbiter i ärmarna på mina kläder när hans bokstavskombination slår till 😅 och trots att han absolut inte bits eller att det ens gör ont om han biter i tröjärmar eller så så går det hål på tyget i Uhip kläderna?!
Grymt irriterande när man är mer fokuserad på att kläderna ska hålla än på att kanalisera hans energi…

En annan ytlig sak jag ogillar med Uhip (och ja, jag har FEM jackor och kappor från Uhip 😅 så det finns massor med bra grejer med dem, de är lätta, varma och har t ex bra längd på ärmarna med möjlighet att knäppa upp armen vid behov osv) är att de är så plufsiga över magen?!
Vet inte hur många som tänkt att jag skulle vara gravid när de sett mig i framförallt kappan 😅 men flera har till och med frågat 🙄
Och nej jag är inte trådsmal på något vis men de flesta andra plagg sitter över axlarna och ”ramlar” sedan rakt ned, medan Uhip lägger en luftkudde över min mage 😁
Kanske är jag som är konstigt byggd? Men jag tycker många andra (fotomodeller) också får den där pluffen över magen?

Och det spelar som sagt absolut ingen roll, vad gäller kläder är det framförallt hur praktiska och användbara de är som spelar roll. Men just vid ridning gillar jag att man kan se en bra siluett på ryttaren så lite stör det mig… men är det -15 skulle jag rida i en maskerad kostym föreställande en groda om det var varmaste alternativet förstås ;)
Jag ser ingen plufsig del över magen alls på bilden🤪

Jag har två kjolar från uhip och jobbade i stall... båda kjolarna är väldigt lagade, för de går sönder mkt när de går sönder, väldigt irriterande! Har köpt nya säkerhetsstigbyglar från Lippo, ett par rosa, för det var det enda paret som fanns😁 Sedan har jag fyndat en lång ELT- gjord för 400 kr!

Äntligen är den här, efter måååånader av försening hos leverantör, strejk av canada post och allmänt klabb. Tur den är så jäkla snygg i sin fancy rosa med rose gold-spännen 😍

20250211_124855.webp

Superskönt material, bättre än biothane när det gäller komfort. Ska bli kul att se den på lurvhuvudet sen.

Äntligen är den här, efter måååånader av försening hos leverantör, strejk av canada post och allmänt klabb. Tur den är så jäkla snygg i sin fancy rosa med rose gold-spännen 😍

Visa bifogad fil 162187
Superskönt material, bättre än biothane när det gäller komfort. Ska bli kul att se den på lurvhuvudet sen.
Kan du inte återkomma när du använt dem ett tag? Har tittat så mycket på dem men inte vågat beställa.

Kan du inte återkomma när du använt dem ett tag? Har tittat så mycket på dem men inte vågat beställa.
Jajemän! De tar evigheter att få (jag beställde i slutet av september...) men jag hoppas den var värd väntan. De verkar helt överväldigade av orders, förseningar och annat. Förhoppningsvis kommer de ikapp.

Provkört UHIP Frost 1.0 nu 😁!

Storlek: lagom. Jag är 178cm lång, drar 42-44 och den här är storlek 42.

Minus: Liiiite tight runt rumpan, men inte när "ridflärparna" är öppna. Benbanden är gjorda för nån sorts pinnben, hoppas dom slappnar av lite, men det funkar. Dragkedjan känns vek, jag kommer få vara försiktig med den. Borde varit metalldragkedja.

Plus: Otroligt varm och gosig, blev helt chockad av hur varm den kändes direkt. Speciellt runt överarmar, axlar och nacke. Blir som lugn och glad av att ha på mig den 😅. Skitsnygg mattsvart färg, snygg passform. Bröstfickan rymmer både stor mobil och plånbok.

Hög risk att det blir inköp av en regn/vindkappa mot vårkanten 😁.

Provkört UHIP Frost 1.0 nu 😁!

Storlek: lagom. Jag är 178cm lång, drar 42-44 och den här är storlek 42.

Minus: Liiiite tight runt rumpan, men inte när "ridflärparna" är öppna. Benbanden är gjorda för nån sorts pinnben, hoppas dom slappnar av lite, men det funkar. Dragkedjan känns vek, jag kommer få vara försiktig med den. Borde varit metalldragkedja.

Plus: Otroligt varm och gosig, blev helt chockad av hur varm den kändes direkt. Speciellt runt överarmar, axlar och nacke. Blir som lugn och glad av att ha på mig den 😅. Skitsnygg mattsvart färg, snygg passform. Bröstfickan rymmer både stor mobil och plånbok.

Hög risk att det blir inköp av en regn/vindkappa mot vårkanten 😁.
Har du provat båda fästena för benremmarna? På mina kjolar finns det två fästena och det längst bak funkar för mina tjocka lår 😁

Fick äntligen tummen ur och beställde en höboll till ponnyn när jag läste i annan tråd att flera var väldigt nöjda och att det tog länge att äta upp höet ur dem. Hoppas fröken kommer gilla den 😄

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 747
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 704
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 099
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 014
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka