Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Apropå vinterjackor, jag har massor med Uhip men ledsnat på kvaliteten (blir lätt smutsiga, besvärliga att tvätta, material som går sönder så fort man tittar på en spik) och priset så köpte denna billiga Parkas på Hööks och är SÅ NÖJD!
https://www.hooks.se/ryttare/damklader/ridjackor/parkas-morell-2-0-jh-collection
Varm, skön och bra att både rida och göra stall grejer i.
Inte tvättat ännu, och svart är opraktiskt för att svett från hästar blir vita märken med en gång men till det priset kommer jag vara nöjd även om den tvättas dåligt.
Min valack som har lite koncentrationssvårigheter noppar och småbiter i ärmarna på mina kläder när hans bokstavskombination slår tillHåller med om uhip. Gillar dem mycket men tycker det är under all kritik hur lätt de går sönder. Dragkedjorna är ju värdelösa och i ena kappan har det gått hål på fickan. Tyget känns så skört!
Jag ser ingen plufsig del över magen alls på bildenEn annan ytlig sak jag ogillar med Uhip (och ja, jag har FEM jackor och kappor från Uhipså det finns massor med bra grejer med dem, de är lätta, varma och har t ex bra längd på ärmarna med möjlighet att knäppa upp armen vid behov osv) är att de är så plufsiga över magen?!
Vet inte hur många som tänkt att jag skulle vara gravid när de sett mig i framförallt kappanmen flera har till och med frågat
Och nej jag är inte trådsmal på något vis men de flesta andra plagg sitter över axlarna och ”ramlar” sedan rakt ned, medan Uhip lägger en luftkudde över min mage
Kanske är jag som är konstigt byggd? Men jag tycker många andra (fotomodeller) också får den där pluffen över magen?
Och det spelar som sagt absolut ingen roll, vad gäller kläder är det framförallt hur praktiska och användbara de är som spelar roll. Men just vid ridning gillar jag att man kan se en bra siluett på ryttaren så lite stör det mig… men är det -15 skulle jag rida i en maskerad kostym föreställande en groda om det var varmaste alternativet förstås![]()
Nä de är ju snygga och smala. Jackan är dum baraJag ser ingen plufsig del över magen alls på bilden![]()
Kan du inte återkomma när du använt dem ett tag? Har tittat så mycket på dem men inte vågat beställa.Äntligen är den här, efter måååånader av försening hos leverantör, strejk av canada post och allmänt klabb. Tur den är så jäkla snygg i sin fancy rosa med rose gold-spännen
Visa bifogad fil 162187
Superskönt material, bättre än biothane när det gäller komfort. Ska bli kul att se den på lurvhuvudet sen.
Jajemän! De tar evigheter att få (jag beställde i slutet av september...) men jag hoppas den var värd väntan. De verkar helt överväldigade av orders, förseningar och annat. Förhoppningsvis kommer de ikapp.Kan du inte återkomma när du använt dem ett tag? Har tittat så mycket på dem men inte vågat beställa.
Har du provat båda fästena för benremmarna? På mina kjolar finns det två fästena och det längst bak funkar för mina tjocka lårProvkört UHIP Frost 1.0 nu!
Storlek: lagom. Jag är 178cm lång, drar 42-44 och den här är storlek 42.
Minus: Liiiite tight runt rumpan, men inte när "ridflärparna" är öppna. Benbanden är gjorda för nån sorts pinnben, hoppas dom slappnar av lite, men det funkar. Dragkedjan känns vek, jag kommer få vara försiktig med den. Borde varit metalldragkedja.
Plus: Otroligt varm och gosig, blev helt chockad av hur varm den kändes direkt. Speciellt runt överarmar, axlar och nacke. Blir som lugn och glad av att ha på mig den. Skitsnygg mattsvart färg, snygg passform. Bröstfickan rymmer både stor mobil och plånbok.
Hög risk att det blir inköp av en regn/vindkappa mot vårkanten.
Har du provat båda fästena för benremmarna? På mina kjolar finns det två fästena och det längst bak funkar för mina tjocka lår![]()
Tänkte precis tipsa om samma sak - att det finns två fästen. Tog mig ett bra tag och lite svordomar att fatta detDet visste jag inte! Ska prova genast!
Tänkte precis tipsa om samma sak - att det finns två fästen. Tog mig ett bra tag och lite svordomar att fatta det![]()
Tänkte precis tipsa om samma sak - att det finns två fästen. Tog mig ett bra tag och lite svordomar att fatta det![]()