Stora shoppingtråden III

Idag var det sadelprovning och jag fick ärligt talat en sådan mental krasch att jag knappt kunde utvärdera, välja eller känna något annat än att jag mest ville hem och lägga mig. Och Elsa kände likadant som mig efter ett tag vilket inte hjälpte 😅 Jag kände det hela dagen ändå, lite stressig ångest. Men då kändes det ändå skönt att jag kunde välja att hyra ena sadeln och utvärdera i lugn och ro hemma. Den är så jäkla snygg men lite kantig i sitsen så jag ska känna efter om det är en vanesak, något som jag kan korrigera eller om jag helt enkelt väljer annat.

20250212_204026.webp

Hade 3000 kvar på lönekontot och tänkte ju att det här var en bra månad. 🤣
Råkat shoppa zaczess, bra-att-ha grejer på horseonline och nu en till jacka på Uhips rea. 🤔🤔
Och så kändes de väldigt långt med 10 dagar kvar till lön🫣

Äntligen kom mailet om flyttrea på hööks! Mycket nedsatt med 50%, även på outleten stod det. Så vi åkte dit. Och det var den futtigaste rean någonsin. Vi köpte en nummerlapp, sen pälsglans till ordinarie pris 🙄
Men nej vad trist. Jag fick också mailet och svor över att jag inte hade tid att åka dit.

Var ska de flytta till?

Mellan Jula och ÖB i boländerna. Det blir nog jättebra! Invigning 20/3, vi får hoppas på bra erbjudanden då istället.
dom brukar ha bra erbjudande! Var själv på ny butik öppning och fick jacka till 50 % och reflex schabrack till halva priset med. Väldigt nöjd och schabracket kom till bra användning under hösten :up:

Idag var det sadelprovning och jag fick ärligt talat en sådan mental krasch att jag knappt kunde utvärdera, välja eller känna något annat än att jag mest ville hem och lägga mig. Och Elsa kände likadant som mig efter ett tag vilket inte hjälpte 😅 Jag kände det hela dagen ändå, lite stressig ångest. Men då kändes det ändå skönt att jag kunde välja att hyra ena sadeln och utvärdera i lugn och ro hemma. Den är så jäkla snygg men lite kantig i sitsen så jag ska känna efter om det är en vanesak, något som jag kan korrigera eller om jag helt enkelt väljer annat.

Visa bifogad fil 162275
Taggar dig här @Fiorano helt skamlöst, men har du (eller annan valfri person) någon koll på ifall sadelns utformning strider mot dressyrens TR?

Ok nytt försök med Trust Innosense!
Damen är liiite för stark för mig på novabett ute i skogen, och kimblewick funkar finfint förutom att jag ju märker att hon inte gillar metall. Så nu har jag beställ denna att testa! Funkar inte det så är planen att börja linda mitt metall-Kimblewick med bettejp :meh:

Bifogade filer

• Screenshot_20250220-091454.webp
    Screenshot_20250220-091454.webp
    23,5 KB · Visningar: 13

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 746
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 704
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 099
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 014
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka