Stora shoppingtråden III

Liker ikke at ponnien får merker i pelsen av sitt fullcheek bitt, så fikk sjansen å prøve et i en størrelse større av en på stallen. Så nå har jeg kjøpt inn nytt bitt i 13.5 😱 synes det er kjempestort, men hun skal jo ikke miste pelsen på mulen av bittet. Kjøpte også lovet anit bite siden hun er halvt bever, og en fluff gjord for hun er virkelig ikke fornøyd i magemuskulaturen. Blir ekstremt støl etter dressur ridning, så håper den skal hjelpe på comforten.
Skal ri en stund med det bittet, og så blir det vel salg av de jeg har i 12.5, om dette fungerer.

Bifogade filer

• 20250219_213517.webp
    20250219_213517.webp
    58 KB · Visningar: 49
Barnet ramlade av igår igen. Slog inte i huvudet men det är nog dags för ny hjälm. Men varför är det så få som har både mips och solskärm? Hon har hansbos nu. Och jag har inte råd med kep/one k/Charles Owen. Lamicell släpper ju en nu på GHS, hoppas den kommer till någon butik här sen.

Barnet ramlade av igår igen. Slog inte i huvudet men det är nog dags för ny hjälm. Men varför är det så få som har både mips och solskärm? Hon har hansbos nu. Och jag har inte råd med kep/one k/Charles Owen. Lamicell släpper ju en nu på GHS, hoppas den kommer till någon butik här sen.
Hööks har en med

Höbollen jag beställde förra veckan har kommit och ponnyn verkar godkänna den. Ett kilo hö tog en timme att äta upp från bollen jämfört med 20 min om hon får det löst på backen. Vi börjar med att ge lunchhöet i bollen och utökar till frukosthöet när hon vant sig. Kvällshö får hon i nät i boxen och em hö löst på backen för att variera. Samt fri tillgång på halm.

IMG_9994.webp

Jag ramlade också av i helgen så nu köpte jag en skidhjälm med MIPS att ha när jag rider ut på vintern. I orange så att jag ska synas ordentligt.

1740064263858.webp

Var på eurohorse mässa idag. Väldigt besviken. Inte mycket alls. Klämde och kände på en del grejer, men köpte ingenting. Tror det är sista gången jag åker dit.
Åkte inom Ullared på hemvägen istället:). Blev massa vitamin i dunk, manochsvansspray, ultrashield, en kvast och lite smått och gott. Fanns ett träns jag ångrar att jag inte köpte:meh:
Fanns en hel massa PS kläder på sistachansenstället och nedsatt pris.

Hämtade den ”nya” sadeln idag som vi provade ut förra veckan. (Bilden tagen efter en promenad i hagen med lite lös sadelgjord så den har åkt lite framåt). Nu kan vi jobba oss mot uppsittning snart.
IMG_0086.webp

Varit på Eurohorse idag och handlat ett par saker; Alequi-byxor (samma modell och färg som ett par jag har men har slitit ut), 4 par stövelstrumpor från Zaczess, magnesium och ett pannband från Kyro.

Och innan GHS/Eurohorse fick jag beställt en rundsydd remontnosgrimma med spännen i nacken -ÄNTLIGEN. Har väntat på den (slutsåld) i 1,5-2 år typ. Bevakat minst varje vecka och i förrgår kom den in. Har en häst med full på grimmor/träns men cob i näsan så behöver lösa delar för att matcha ihop. Väntar med spänning.

Min nya häst har kommit :) Jag provade haglundstäcket lite hastigt, och det verkar vara för STORT! Det är alltså 135 cm. Har jag köpt en ponny på styltor? Jag ska prova ordentligt imorgon, och får byta storlek om det inte passar. Det blir en riktig provardag imorgon, prova sadlar prova träns (även där har jag köpt ett nytt till honom... ) och prova täcken. Sen finns det risk att det blir shopping.

Varit på Eurohorse idag och handlat ett par saker; Alequi-byxor (samma modell och färg som ett par jag har men har slitit ut), 4 par stövelstrumpor från Zaczess, magnesium och ett pannband från Kyro.

Och innan GHS/Eurohorse fick jag beställt en rundsydd remontnosgrimma med spännen i nacken -ÄNTLIGEN. Har väntat på den (slutsåld) i 1,5-2 år typ. Bevakat minst varje vecka och i förrgår kom den in. Har en häst med full på grimmor/träns men cob i näsan så behöver lösa delar för att matcha ihop. Väntar med spänning.
Åh, vart har du köpt den rundsydda remontnosgrimman? Har letat efter en länge men inte hittat annat än svindyra. Vill dock ha en brun och det verkar vara ännu svårare…

Nackdelen med att ha nära till Hööks är att man ska bara gå in och köpa nåt litet billigt. Och kommer ut med en jacka eller nåt på rean 🙈

Idag skulle jag köpa mansnoddar. Kommer ut med snoddar och två schabrak 🙃 150 kr st på rean...

Provade Ryde Equestrians stigbyglar på GHS idag, har sneglat på dem sen förra året. Jäklar vilken skillnad inställningarna gjorde. Så det slutade med att jag köpte ett par. 🙈 Nu får hästen skynda sig att bli frisk.

Blev även ett biothanegrimskaft från Birger & Co, nu vill jag ha en matchande grimma, och nåt nytt magtillskott när jag var och handlade hundfällar hos Vetpris för en kompis.

Zaczess teddytights slank nästan med, hade varit orolig för att midjan beskrevs som så hård men älskade hur de satt på mig. Är dock lite osäker på om de går ner i stövlarna.

Zaczess teddytights slank nästan med, hade varit orolig för att midjan beskrevs som så hård men älskade hur de satt på mig. Är dock lite osäker på om de går ner i stövlarna.
Den första modellen har teddy bara halvvägs på vaden så då är det inga problem med stövlar. De gjorde om dem för många av oss klagade på hur kallt det blev när man inte har stövlar på sig 😅 men jag trodde att de skulle ha båda varianterna då? 🤔 jag älskar iaf mina, förstår inte hur jag klarat vintrarna innan jag hade dem!

Jag har catagos teddytights, och de känns som en riktig vinterräddare. Jag sitter även och jobbar i dem hemma kalla dagar :) Jag har vinterstövlar med snörning fram, då kan man anpassa efter ridbyxornas tjocklek.

Den första modellen har teddy bara halvvägs på vaden så då är det inga problem med stövlar. De gjorde om dem för många av oss klagade på hur kallt det blev när man inte har stövlar på sig 😅 men jag trodde att de skulle ha båda varianterna då? 🤔 jag älskar iaf mina, förstår inte hur jag klarat vintrarna innan jag hade dem!
Jag köpte teddyleggings 2.0 och de är ju iskalla längst ner vid vristen 🤣

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 704
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 099
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 014
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka