Stora shoppingtråden III

@super Mitt intryck är att alla HW har blivit mycket (!) mindre på alla ledder. Har ett gammalt klassiskt insulator innan det hette insulator i 140. Köpte ett Rambo cosy i 140 och det är TRE DM kortare i rumpan🙄. Helt galet.
Min upplevelse är precis likadan.
Min valack som är knappt 160 i mkh har 145 i hw. Men på vissa är det precis att maggjordarna räcker runt och jag tycker de är kort på sidorna. Bytte hans Amigo bravo 250g från 140 till 145, men upplever knappt någon skillnad mellan storlekarna.
Han har fått ärva mitt förra stos 20 år gamla Rambo original regntäcke. Det är i stl 130 och passar!

Fått in en fin slant från ett konsultuppdrag och tänkte investera i en lång vinterkappa.

Berätta allt för mig om era UHIP-erfarenheter!

Och är Cavallo Meadow ett rimligt, lite billigare alternativ?

Fått in en fin slant från ett konsultuppdrag och tänkte investera i en lång vinterkappa.

Jag bor i min Uhip kappa från november till april 😅 Ett av mina absolut bästa köp, och går den sönder kommer den omedelbart att ersättas av en likadan. Min är en såndär hellång med luva och är en av deras varmaste modeller, kommer inte ihåg vilken på rak arm.

Jag har en uhip nordic kappa. älskar den, tycker Cavallon ser ut som en jämbördig jacka till den. Den var snygg med :)

Det är livet före och efter Uhip!! Har i alla tjocklekar och längder, för alla temperaturer året runt.

En del är missnöjda pga dragkedjan varit dålig men bara en av mina kappor har gått sönder, den är nog 5 år.
En del har klent yttertyg men tror de senare modellerna är bättre? Iallafall att det finns någon att välja på som är lite mer slittålig. Min systers jacka gick sönder när hon låg över hästens hals när de gick under ett träd… det var FÖR tight men ändå. En men glansigt klent tyg. Men alla mina har hållit för normal användning iallafall.

Jag köper inget annat 😅 just nu har en Urban stretch som jag lever i, en storlek för stor så klämmer in mer kläder VB. Har en ice kappa men den är lite lite trång i halsen o det gillar jag inte riktigt. Men har den när det är mer än -10.

@Fabian In Memoria Alltså ibland får en nog lyssna på bukeexpertisen även om det är jobbigt. Den sadeln ska ditt lilla ludd inte behöva gå med. Förstår inte tankesättet "det är bara en unghäst"? Då i synnerhet måste din häst få en positiv upplevelse av sadeln och den får inte ligga an så långt bak. Så kort rygg kräver rundbossor.
Men verkligen. Jag har en storlek häst, Lusitano som även har kort rygg. Hon är väl runt 162 cm idag. Hon har rundbossor med och inte alls lätt att hitta rätt sadel där heller. 🤷‍♀️ Så är livet ibland 🤣 Jag får sån avsmak i munnen av den där goa gamla vanliga "det dör den inte av" eller "Det är en unghäst så sadlen behöver inte passa" det tar inte många månader att förstöra en häst och otroligt många som inte verkar förstå sambandet mellan trasiga hästar och dålig utrustning som gör att hästarna då jobbar fel pga obehag och då belastar sig fel. Vissa såna skador blir kroniska.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 362
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 610
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 068
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 940
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka