Stora shoppingtråden II

1000009426.jpg
Det var 50% rabatt på uvexhjälmar. Min plan var att köpa en brun. Det blev den vinröda med stenar.
 
Kunde inte hålla mig så åkte iväg och hämta hem en speedcart iaf. :D

Den har ett visst renoverings behov men det passar bra, då har jag något att göra tills ponny är frisk igen. :idea: Så nu har jag helt plötsligt en lång lista på grejer jag vill köpa samt diy'a. Som typ hjul, ny sits och stänkskydd. :p

Lade även en lite mer tråkig beställning för att fylla på stallapoteket på div förbruknings material. Vilket Axel tydligen tog som tecken på att det är fritt fram att skaffa sig nya sår. :cautious: Men det verkade högst ytligt iaf.
 
Hög midja, håller värmen bra (dock är de ju ofodrade nere vid mudden men det funkar ju i o m att man oftast har stövlar). Men små i storlek och i princip ingen stretch, så jag rekommenderar att gå upp åtminstone en storlek för att det ska vara bekvämt.
Tack för svar, då är det inget för mig tyvärr.
 
Hög midja, håller värmen bra (dock är de ju ofodrade nere vid mudden men det funkar ju i o m att man oftast har stövlar). Men små i storlek och i princip ingen stretch, så jag rekommenderar att gå upp åtminstone en storlek för att det ska vara bekvämt.
Nu har jag beställt ett par på 50%-rean. Men jag har inte gått upp i storlek, så nu håller jag tummarna för att de funkar ändå!
 
Nu har jag beställt ett par på 50%-rean. Men jag har inte gått upp i storlek, så nu håller jag tummarna för att de funkar ändå!
Jag köpte också ett par på rean och jag tycker formen är lite ovanlig. Jag brukar passa i ridbyxor med smalare midja och plats för större lår, men dessa sitter ändå väldigt tajt i midjan, medan låren är lagom. Jag valde min vanliga storlek, men borde haft en storlek större i midjan egentligen, de går dock att knäppa om man kämpar lite.
 
Jag köpte också ett par på rean och jag tycker formen är lite ovanlig. Jag brukar passa i ridbyxor med smalare midja och plats för större lår, men dessa sitter ändå väldigt tajt i midjan, medan låren är lagom. Jag valde min vanliga storlek, men borde haft en storlek större i midjan egentligen, de går dock att knäppa om man kämpar lite.
Då får vi se om de funkar. Jag ligger i det angivna intervallet för midjestorlek i måttabellen, men det är ju jobbigt om de sitter åt jättehårt.
 
Då får vi se om de funkar. Jag ligger i det angivna intervallet för midjestorlek i måttabellen, men det är ju jobbigt om de sitter åt jättehårt.
Håller tummarna för att det funkar för dig! Jag är ungefär 5 cm smalare i midjan än min storlek i måtttabellen, men de sitter väldigt tajt i midjan...
 
Nu har jag beställt ett par på 50%-rean. Men jag har inte gått upp i storlek, så nu håller jag tummarna för att de funkar ändå!
Ja allt beror ju på hur man är byggd och vad man föredrar för passform såklart :). Jag är rätt smal med liten midja men gillar inte när kläder sitter som ett andra skinn. Det i kombination med att dessa inte är stretchiga gör att jag hade trivts bättre med en större storlek.
 
Ja allt beror ju på hur man är byggd och vad man föredrar för passform såklart :). Jag är rätt smal med liten midja men gillar inte när kläder sitter som ett andra skinn. Det i kombination med att dessa inte är stretchiga gör att jag hade trivts bättre med en större storlek.
Jag är kurvig och har precis gått ner en hel del i vikt så har inte riktigt lärt mig vilken storlek jag har normalt än. Vi får helt enkelt se, de är skickade nu iaf. Annars får jag ju helt enkelt skicka tillbaka bara.
 
Har md ridtights och tycker de är så sköna, dock är de lite små i storleken jag har, så beställde storleken större, döm om min förvåning när de är lika stora, skicka tillbaka för de trodde det kunde blivit fel, men ne samma sak. så tröttsamt och större fanns ej. suck
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 361
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 257
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 471
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp