Stora shoppingtråden II

Jag fyndade ett Lemieux Loire begagnat för 250 kr! Endast lite solblekt där sadeln ligger och det ser man ju ändå inte när det används.
20240813_103545.jpg
 
Jag har sålt dottern CT kavaj (alldeles för billigt) och vi måste leta ny. CTn är ren perfektion, men nu drar barnet storlek 36 och en i vuxenmodell kostar skjortan, även begagnad.
Har ni tips på någon likvärdig men mer plånboksvänlig?
 
Jaha vad märkligt, dom såg så långa ut på kortet 🫣 min har gigantiska öron..
Ja, bilden är utzoomad så vi båda ska få plats så därför blir det nog lite konstiga proportioner. Men huvan är fortfarande lite stor åt honom på längden, men inte lika som de andra jag har. Har en från Schockemöhle som är gigantisk både på bredd och längd. Båda hans öron skulle rymmas i ett öra på den luvan 😅
 
Ja, bilden är utzoomad så vi båda ska få plats så därför blir det nog lite konstiga proportioner. Men huvan är fortfarande lite stor åt honom på längden, men inte lika som de andra jag har. Har en från Schockemöhle som är gigantisk både på bredd och längd. Båda hans öron skulle rymmas i ett öra på den luvan 😅
Är det också en soundless? PMa om du har lust att sälja 😄
 
Behöver er hjälp! Jag ska köpa en klippmaskin, och fastnat mellan en Wahl Avalon eller Heiniger Xplorer, begagnad då jag hittat ett par till bra pris som knappt är använda.

Den ska användas för att filtklippa en storhäst ett par gånger mellan höst och vår. Vilken tycker ni jag ska välja? Helt novis på att klippa och hästen har aldrig blivit det heller så ha det i åtanke 😄
 
Behöver er hjälp! Jag ska köpa en klippmaskin, och fastnat mellan en Wahl Avalon eller Heiniger Xplorer, begagnad då jag hittat ett par till bra pris som knappt är använda.

Den ska användas för att filtklippa en storhäst ett par gånger mellan höst och vår. Vilken tycker ni jag ska välja? Helt novis på att klippa och hästen har aldrig blivit det heller så ha det i åtanke 😄
Har ingen erfarenhet av heiniger explorer, men har en wahl avalon som jag är väldigt nöjd med😊
 
Behöver er hjälp! Jag ska köpa en klippmaskin, och fastnat mellan en Wahl Avalon eller Heiniger Xplorer, begagnad då jag hittat ett par till bra pris som knappt är använda.

Den ska användas för att filtklippa en storhäst ett par gånger mellan höst och vår. Vilken tycker ni jag ska välja? Helt novis på att klippa och hästen har aldrig blivit det heller så ha det i åtanke 😄
Jag gillar min Heineger xplorer. Klipper islandshäst med den. Trevlig i handen och enkel att arbeta med.
 
Är det någon som vet om det finns en seat saver som bygger upp sitsen lite så den känns smalare för höfterna? Damen har fått en begagnad HM Vogue som hon stortrivs med, men den mördar mina stackars höfter när jag har dressyrläder och då har jag ändå ett brett bäcken...
 
Nya sadeln. :love: Har ridit lite i den idag och det är lite som ska fixas med, den behöver mer stoppning framtill och vi ska flytta ena stroppen till gjorden från ortspetsen (den var beställd med stroppen längre bak men det blev nån miss), men det kändes riktigt bra. Bra stöd för sittbenen och inte alls samma påfrestningar på mina höfter. Sen så försvann den stilla sitsen som jag äntligen lyckats få till i den andra sadeln, men där har jag ju suttit fastskruvad och fått koppla bort smärta för att kunna rida. Det här är ett mycket öppnare säte, så det blir till att lära om.

sadel.jpg
 
www.equestrianfysio.se

Har inte provat själv men är lite sugen på att göra det.
Har kollat lite på den men tror inte att den riktigt hjälper, känns som att den fokuserar mest på pubis och stöd för sittbenen.

Jag testade att rida med en liten handduk som jag vek ihop smalt på längden och satt på och det kändes genast bättre, dock var det svårt att få den att ligga stilla givetvis.
 
Är det någon som vet om det finns en seat saver som bygger upp sitsen lite så den känns smalare för höfterna? Damen har fått en begagnad HM Vogue som hon stortrivs med, men den mördar mina stackars höfter när jag har dressyrläder och då har jag ändå ett brett bäcken...
Jag hade en sån innan jag opererade mina höftleder - på den tiden jag satt som en klädnypa i sadeln 😆
Jag tyckte den var superskön att rida i och den avlastade höftlederna. Men man kom ”långt” från hästen eftersom den bygger upp litegrann. Men klart värt att prova om du har problem.
Har för mig att jag köpte min från England. Tyvärr har den förkommit i nån flytt.
 
Är det någon som vet om det finns en seat saver som bygger upp sitsen lite så den känns smalare för höfterna? Damen har fått en begagnad HM Vogue som hon stortrivs med, men den mördar mina stackars höfter när jag har dressyrläder och då har jag ändå ett brett bäcken...
Jag har en sådan där Acavallo som är utskuren vid svanskotan men upptäckte efter köpet att den gör sadeln ännu bredare vilket inte hjälper mina höfter som nog är ursprunget till smärtan i svanskotan.. Hur som helst så tog jag fram kniven och skar helt enkelt bort gelén på sidorna vid lillkåpan och då blev det mycket smalare att sitta. Har den dock bara vid uteritt då det är då jag får mest ont. Fungerar som sagt bra då men är lite som att sitta på en plastpåse på sommaren när det är varmt.. Jag tog den med gel utåt för är rädd om sadeln, om sadeln har lite kraftigare läder så skulle jag nog rek den andra med tyg utåt faktiskt.
Bild på min dyna efter jag skurit bort massa gummi.😱🙉🙈
20220709_133236.jpg
 
Är det någon som vet om det finns en seat saver som bygger upp sitsen lite så den känns smalare för höfterna? Damen har fått en begagnad HM Vogue som hon stortrivs med, men den mördar mina stackars höfter när jag har dressyrläder och då har jag ändå ett brett bäcken...
Har kommit till slutsatsen att jag helt enkelt för göra en DIY-lösning. Får se vad jag lyckas pula ihop.
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 361
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 257
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 471
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp