Stora shoppingtråden II

Vi har en Santa Cruz Leopold hemma på prov. Tror det blir ett köp för hittills är både ponny och barn väldigt nöjda. Ska dock ta oss till ridhus för att kunna rida ett ordentligt pass i den innan vi bestämmer oss.
Visa bifogad fil 150607
Fråga barnet om allt känns bra i höfterna efteråt, det är en bred sadel och jag fick problem efter några gånger när jag red en medryttarhäst som hade en sådan.
 
Jag hittade en jättesnygg topp på Kastel Danmarks rea - men frakten kostade 360 kronor! Det blev självklart inget... Jag har en tröja därifrån innan, den är en favorit.
 
Fick hem ett Rambo protector idag, hoppas det håller bättre än Amigo bug rug 😄 ska även beställa ett nytt vintertäcke då våra garage brann och därmed några av hennes täcken (såklart Rambo…).

Funderar på duo bundle, förra året hade jag olika gram på olika täcken men det blev en jädra massa täcken så tänker att det är smidigare med olika liners även om jag inte riktigt är ett fan av dom. Hon har 155 i det på bild, 160 i rhino och vissa amigo. Tror ni hon drunknar i 160 rambo? Jag hade ett 160 wug som jag tyckte var lite för stort men det är ju en helt annan passform än på vanliga 🤔 tycker detta kunde varit liiiite större i bogen så funderar på att chansa på 160.. orkar inte greja med retur på så stora täcken 😅 vill tro att hon är lite grövre i kroppen nu än i höstas när hon hade wug’et. Hon hade även ett 450g rambo i 155 som även det hade kunnat vara lite större, är det verkligen så att ju mer fyllning = samma storlek sitter tightare?

IMG_6715.jpeg
 
Fick hem ett Rambo protector idag, hoppas det håller bättre än Amigo bug rug 😄 ska även beställa ett nytt vintertäcke då våra garage brann och därmed några av hennes täcken (såklart Rambo…).

Funderar på duo bundle, förra året hade jag olika gram på olika täcken men det blev en jädra massa täcken så tänker att det är smidigare med olika liners även om jag inte riktigt är ett fan av dom. Hon har 155 i det på bild, 160 i rhino och vissa amigo. Tror ni hon drunknar i 160 rambo? Jag hade ett 160 wug som jag tyckte var lite för stort men det är ju en helt annan passform än på vanliga 🤔 tycker detta kunde varit liiiite större i bogen så funderar på att chansa på 160.. orkar inte greja med retur på så stora täcken 😅 vill tro att hon är lite grövre i kroppen nu än i höstas när hon hade wug’et. Hon hade även ett 450g rambo i 155 som även det hade kunnat vara lite större, är det verkligen så att ju mer fyllning = samma storlek sitter tightare?

Visa bifogad fil 150860
Mer fyllning ger definitivt tajtare täcke!

Jag har rambo duo i 155. Samma storlek som hon har ialla andra rambotäcken. Tror 160 blir stort om 155 är lagom i protector, men testa går ju alltid😊
 
Har handlet på salg hos Horze. Trikem Hoof, Trikem Selen og E vit. 100 g horseware amigo bravo (ble nesten 1000 kr i avslag på orginalpris), en sjabrak (som jeg tror går i retur da den har konstig fasong), 2 bakbensbelegg (en går i retur, kjøpte m og l da jeg ikke vet hva som passer) og metall innlegg til stigbøyler (skal bli godt med bedre grep i mine gamle sikkerhetsstugbøyler med strikk).
Har også funnet brun t skjorte i teknisk tøy, så nå skal jeg sy på armer og få meg brune baselayers.
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 347
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 251
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 464
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp