Stora shoppingtråden II

1000009052.jpg
Jag festade till på ett summer series med v-front. Sitter som en smäck!
 
Jag fortsatte dagen igår med att shoppa upp mycket pengar... 50 staketstolp och 40 kvm terrängarmering (behövde beställas, så den har jag inte fått än, men väl betalat) Dessutom ett extrabatteri till eltrimmern+ gräsklipparen.
 
Jag fortsatte dagen igår med att shoppa upp mycket pengar... 50 staketstolp och 40 kvm terrängarmering (behövde beställas, så den har jag inte fått än, men väl betalat) Dessutom ett extrabatteri till eltrimmern+ gräsklipparen.
Vad är terrängarmering?
 
Vad är terrängarmering?
Det är ett plast-raster som armerar upp marken så det inte blir så lerigt. Man lägger det t ex vid grindarna och fyller på med sand/liknande. Vår vinterhage lutar bort från grinden, och vi har grusat rejält - men förra året blev det ändå lite trampigt under perioder, så målet är att det ska bli helt geggfritt. Vi får se om 40 kvm räcker (ca 8 hamnar dessutom på annat ställe).
 
Har köpt nya rundsydd tyglar, likadana från lippo med dolda stoppar som jag har till mitt vanliga träns. Har rundsydda utan stoppar men de kommer få bli stångtygel den dagen någon gång i framtiden när det rundsydda tränset blir kandar.

Även fyllt på lagret med pälsglans (storpack tib) och 5 kg mald munkpeppar👍
 
Klickade hem en ny hjälm i em.
Har känts lite onödigt då jag rider så sällan men samtidigt så börjar min ha lite för många år på nacken och bör bytas ut (och hoppet om att bli lite bättre och därmed orka rida mer dör aldrig).
Provade en Hansbo med mips igår och den satt som gjuten. Tänkte att jag skulle fundera lite då jag älskar min Uvex prefexxion, har haft den modellen i snart 15 år och den är verkligen lätt och sval. Men kändes samtidigt sååå tråkigt med en likadan igen 😅
Surfade runt lite på hjälmar idag och hittade en Hansbo med mips för halva priset! Även om det var blank med bling (ville egentligen ha matt utan bling) så fick det bli den. Gillar absolut blinget men det känns bara lite överkurs här ute i skogen de få gånger jag rider. Men får väl försvarare det med att glittret syns bra i mörkret för bilisterna 😆
 
IMG_5252.jpeg

Fick paket idag med lite olika saker.
Lite tillskott och en slicksten/godissten. Boots som var för stora för den tilltänkta hästen så andra hästen får dom istället (Tur man har två)
Och sen vita skydd som satt bra. Han ska få till frambenen också men dom var slut.
 
Behöver lite hjälp. Hur justerar man denna typen av spännen på ett smidigt sätt? Metallpiggen har en krage så det är inte "bara" att vrida av remmen. Har fått använda en smal hovkrats men det är inte någon höjdare.

20240801_181809.jpg
 
Jag har känt ett behov av lite svalare ridkläder, och hade tur nog att hitta dessa begagnat. Allt i fint skick! T-shirt och och tights från Ariat, och den långärmade från Kingsland. Tillsammans kostade de 600 kr inklusive frakt. Nypris i butik en bit över 3000 kr. Så jag är mer än nöjd :up: Invigde idag, och gud så skönt med ventilation ända upp på låren!
 
Klickade hem en ny hjälm i em.
Har känts lite onödigt då jag rider så sällan men samtidigt så börjar min ha lite för många år på nacken och bör bytas ut (och hoppet om att bli lite bättre och därmed orka rida mer dör aldrig).
Provade en Hansbo med mips igår och den satt som gjuten. Tänkte att jag skulle fundera lite då jag älskar min Uvex prefexxion, har haft den modellen i snart 15 år och den är verkligen lätt och sval. Men kändes samtidigt sååå tråkigt med en likadan igen 😅
Surfade runt lite på hjälmar idag och hittade en Hansbo med mips för halva priset! Även om det var blank med bling (ville egentligen ha matt utan bling) så fick det bli den. Gillar absolut blinget men det känns bara lite överkurs här ute i skogen de få gånger jag rider. Men får väl försvarare det med att glittret syns bra i mörkret för bilisterna 😆
Vart hittade du hjälmen ?
Behöver en ny till dottern men köpte en ny till henne för bara ett halvår sedan , så hittar jag en på rea är plånboken glad 😄
 
Jag har känt ett behov av lite svalare ridkläder, och hade tur nog att hitta dessa begagnat. Allt i fint skick! T-shirt och och tights från Ariat, och den långärmade från Kingsland. Tillsammans kostade de 600 kr inklusive frakt. Nypris i butik en bit över 3000 kr. Så jag är mer än nöjd :up: Invigde idag, och gud så skönt med ventilation ända upp på låren!
Bilden verkar ha tagit vägen någonstans, lägger väl upp den igen..
IMG_20240803_173944.jpg
 
Fortsätter med väldigt försiktig shopping för blygsamma summor, som jag egentligen också borde låta bli. Men en luva och ett ludd beg för 150:- är ok.
Screenshot_20240802_220904_Hstnet.jpg


Har stenkoll på vad jag köpt i år och förutom hjälm, stövlar och ridbyxor som jag fick ut på försäkringen har jag handlat onödigt för 1468:-. Definitivt en rekordlåga summa😁. Har inte räknat in foder, spån och insektsmedel. Känner egentligen att flugregntäcket var nödvändigt också med det är ändå inräknat.
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 347
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 251
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 464
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp